Tekstovi |
|||
Autor |
Naslov | Sadržaj | |
Djeca crtaju | Cjelovit presjek faza i svojstava dječjeg crteža | ||
Gavran | Pjesma koju Poe analizira u idućem tekstu. | ||
Filozofija kompozicije | Tekst kojim Poe provokativno pokazuje kako je svaka riječ (čak slovo) vrlo pažljivo projektirana pri komponiranju pjesme. | ||
Razlozi za bavljenje likovno-umjetničkim djelima od najranije dobi | Kako gledamo? Fokusacije i odgoj pažnje. Važnost interdisciplinarnog osvještavanja osjetila u svim medijima. Skup pravila - uzorak - jezik; usvajanje i artikulacija. | ||
Likovno izražavanje u psihoterapiji djeteta | Primjer korištenja crteža za lociranje, analizu i katarzičko razrješenje problema kod djeteta. | ||
Problemi korelacije u jezično-umjetničkom području | O korelativnim strukturalnim vezama između riječi, oblika i zvukova; primjeri. | ||
Biblijski sadržaji u dječjem likovnom izražavanju | Motivacija i primjeri didaktički ispravnih i neispravnih motivacija i dječjih radova. | ||
Likovni rad sa slijepom i slabovidnom djecom | Radionice sa svrhom poticanja kreativnosti i razvoja percepcije kod slabovidne djece. | ||
Primjena filozofski relevantnog likovnog djela u nastavi filozofije | Poduži ali sjajan tekst o upotrebi analize dvije reprodukcije R. Magritea i A. Durera u nastavi filozofije. | ||
Životni scenariji | Psihološki tekst koji pojašnjava mehanizme ponašanja u grupacijama ljudi. | ||
Samoispunjavajuća proročanstva | Kako "pogoditi" budućnost? Ili izazvati događaje? | ||
Crtež u psihoanalizi djece (1) | Metoda izvedbe i upotrebe "vođene fantazije" za motivaciju djece u likovnom izrazu... | ||
Crtež u psihoanalizi djece (2) | ...primjeri dječjih radova i njihove analize u lociranju problema i razrješavanju. | ||
Semiologija i strukturalna korelacija | Jezičnost i dublje povezivanje sadržaja. | ||
Formati | Nastajanje i upotreba formata u komponiranju umjetničkih djela. | ||
ANALIZA - Čitanje likovnog "teksta" | Funkcija analize i prijedlog izvedbe na satu likovne kulture u razrednoj nastavi. | ||
Kompozicija i format | Objašnjenje pojmova na primjeru reprodukcija i dječjih radova. | ||
Strukturalne zakonitosti | Primjer strukturalne (matematičke) analize na primjeru jednog dječjeg rada. | ||
Zlatni rez: priroda geometrije ili geometrija prirode | Načini konstruiranja razmjera zlatnog reza i logaritamske spirale; primjeri pojavljivanja takvih odnosa u prirodi: jabuke, cvjetovi, češeri, ribe, puževi, paunov rep i drugo. | ||
Zlatni rez: umjetnost geometrije ili geometrija umjetnosti | Povijest ljudske spoznaje i zlatnom razmjeru svjesno od Grka i nesvjesno od Egipćana; zlatni rez na primjerima kroz povijest umjetnosti i u narodnoj umjetnosti. | ||
ablone | Što su šablone i zašto su štetne, veza načina crtanja i načina življenja. | ||
Šablonsko (stereotipno) ponašanje | Odakle uopće sklonost šablonama? Psihologija, sociologija, mitologija, bajke. | ||
Anđeli | Kako izbjeći čestu šablonu u shvaćanju i prikazu anđela; povijest i primjeri. | ||
O temi i sadržaju | Razlikovanje naoko sličnih pojmova i njihov utjecaj na prihvaćanje i izbjegavanje kiča. | ||
Pitagorejci | Povijest nastanka i objašnjenje osnovnih principa numerološke religije. | ||
Pisanica i Uskrs: običaji i mitovi | U kakvoj su vezi Krist, Uskrs, jaje, bojanje jaja i zec? Drevne arhetipske slike kozmičkog jajeta, oživljavanje Krista s prirodom u proljeće. | ||
Djed Mraz ili Djed Božićnjak? Nijedno! | Porijeklo priče i izgleda Djeda Mraza/Božićnjaka. Stapanje Sv. Nikole i Djeda Mraza. | ||
Vizualizacija audio ritmova pomoću reprodukcija | Kako nevidljivo učiniti vidljivim? Upotreba reprodukcije za kreativnu igru. | ||
Likovna kultura kao nastava domaćinstva | Kako pogrešno shvaćanje umjetnosti utjeće na nastavu likovne kulture u školama | ||
Korelacija u nastavi - strukturalni prijevod | Što je korelacija, kako izbjeći stereotipne greške, primjer interdisciplinarnog koreliranja. | ||
Mikroprogramiranje u likovnoj kulturi | Kako napraviti izvedbeni program za nastavu? | ||
Prigodni i neprigodni motivi u likovnoj kulturi: čestitke i ukrasi | Loše knjige, kič i čestitke; a što činiti? | ||
Komparacija kurikuluma: Engleska, Slovenija, USA, Canada | Što je to kurikulum i koje su mu sastavnice? Kako izgledaju kurikulumi diljem svijeta? .doc file, 200kb (duže otvaranje) | ||
Odgoj, misao i smisao: pogled na odgoj kroz prizmu teorije umjetnosti | Kako to gledamo lingvistički? Što je uopće opažaj? Što su sloboda i stvaralaštvo za koje želimo odgajati djecu? Znanost, istina i struktura. Smisao, znanje i spoznanje. | ||
Nastava likovne kulture i umjetnosti u waldorfskoj školi | Ishodišta, pohvale i kritike Steinerovog pedagoškog sustava. | ||
Darovitost, talent i kreativnost u odgojnom procesu | Određivanje pojmova, teorije, nasljednost... | ||
Zablude o objektivnoj znanosti i subjektivnoj umjetnosti | Ime kaže sve. | ||
Strukturalne veze glazbe i slike - boja zvuka | Odnos programne i apsolutne glazbe kao odnos figurativnog i apstraktnog slikarstva. | ||
Odgojni problemi glazbene pedagogije | Imamo li glazbenu pedagogiju ili zabranu na glazbenu pedagogiju? | ||
Pismo Paulu Freartu de Chantélonu (1647.) | " Želim vas stoga upoznati s jednom važnom činjenicom iz koje ćete razabrati na što u slikarstvu valja obraćati pozornost." | ||
|