PRVA STRANICA Pomoć i uputstva za upotrebu Dizajn 2
(design)
 DIZAJNERSKE NASTAVNE JEDINICE  1  
 
Nastavna jedinica:
motiv
:
SLOVO

tehnika: flomasteri, crni+po izboru

likovni problem: crta, ploha

razred: 1.

Artikulacija nastavnog sata:
Demonstracija: djeci kažemo da uzmu crni flomaster i odaberu još jedan, a ostale spreme. Pokazujemo povlačenje crte i ispunjavanje male plohe; veliku ispunjavamo teksturama, crticama i točkicama. Motivacija: na ploču lijepimo aplikaciju sastavljenu od jednog slova (ovdje "a") ispisanog na desetak različitih načina (kompjuterskim rječnikom fontovi), uočavamo njihovo ukrašavanje. Zatim kažemo da svako dijete nacrta i ukrasi prvo slovo svog imena; upitamo pojedine učenike za ime kako bismo provjerili jesu li shvatili zadatak (Primjerice Martina crta slovo "M"). Naglašavamo razliku pisanja i crtanja slova: iako u korjenu iste riječi (pisanica je šarenica) pisano slovo mora biti čitko otprve, a nacrtano i ukrašeno ne. Upućujemo djecu da slovo bude veliko, od vrha do dna papira. Na kraju saza radove stavljamo na ploču i analiziramo ih: tko ima više linija, tko ploha, tko točkica, po čemu se sve razlikuju ista slova različito nacrtana?
Dječji radovi
Stranica iz Gutenbergove Biblije, 15. stoljeće

 

Nastavna jedinica:
motiv
:
STRIP

tehnika: tuš, pero, kist, ili
lavirani tuš

likovni problem: odnos slova i slike, kadar

razred: 2.
Napomena: strip se može raditi u svim razredima počev od drugog.

Artikulacija nastavnog sata:
Djeci demonstriramo rad s materijalom: linije i teksture perom, debele linije i plohe kistom. Ako se radi i laviranim tušem tada u pripremljene čašice stavljamo malo vode ("dva prsta") i desetak kapi tuša; sa takvim sivim tonom možemo sjenčati gotove crteže. Na ploči stavljamo stranice stripova uvećane na A2 format (2X A3): "Korto Malteze" Hugo Pratta, "Princ Valiant" Harolda Fostera, "Sedma žrtva" Andrije Maurovića i "Sun City" Danijela Žeželja. Objašnjavamo pojam kadra pomoću papira sa prorezanim kvadratom koje podijelimo djeci: koliko vidite kada ga približite, a koliko s udaljenim. Pokazujemo na stripu: negdje je nacrtana samo glava, a negdje cijeli lik. Slično i pogled kroz prozor: cijelo drvo i samo deblo. Kadrovi se mogu i preklapati ("Sun City"). Ukazujemo na položaj teksta u stripu: negdje u oblačiću ("Corto Maltese: Priča o Veneciji"), negdje u kadru ("Princ Valiant"), negdje između kadrova ("Sedma žrtva"). Pitamo djecu da se sjete nekog smiješnog događaja, i zamolimo nekog da nam ispriča svoj. Najavljujemo zadatak: opisati ćete svoj smiješni događaj u stripu kroz 3 ili 5 kadrova koji mogu biti različite veličine (za četiri bi mogli mehanički podijeliti papir u "križ"). Kažemo i napišemo na ploči da prvo napišu tekst, a onda oko njega zaokruže oblačić. Papir okreću okomito, sugeriramo velike kadrove.Na kraju analiziramo stripove na ploči, kolika je čitkost slova, kakav je raspon crta i ploha, oblik kadrova.
Dječji radovidječji radovi
Roy Lichtenstein:
"Whaam!", 1963.

Hugo Pratt: "Priča o Veneciji", 1981.

 

Nastavna jedinica:
motiv
:
AMBALAŽA ZA SLADOLED

tehnika: kutije, kolaž

likovni problem: odnos slova i
slike na dizajnu proizvoda

razred: 3.

Artikulacija nastavnog sata:
Sladoled se zove imenom djeteta.
dječji rad  

 

 

Nastavna jedinica:
motiv:
Plakat: zaštitimo prirodu

tehnika: kolaž, flomasteri

likovni problem: kompozicija, dizajn, slova

razred: 4.
Pripomena: Jedinica uz Dan Zemlje

Artikulacija sata: Djeci ponavljamo tehniku rada kolažem izrezanim ili istrganim iz časopisa u boji: koristimo samo teksture, ne i oblike. Flomasterima crtamo slova. Razgovor o planeti Zemlji, o zagađenjima i prirodnim ljepotama. Objašnjavamo funkciju plakata: prenosioci obavijesti na javnim površinama, ulicama, vozilima i sl. Što je ekologija? Što želimo obavijestiti ljude o ekologiji? Bojama želimo prikazati žubor vode i zemlju; slovima šaljemo poruku koja mora biti čitka izdaleka; zato pišemo velika slova koja možemo i podebljati da se bolje vide. Objasnimo odnos slova i slike. Analiziramo jasnoću poruke plakata - asocijativnu i čitkost značenja poruke i slova; i kompoziciju slova zajedno sa slikom.
Henry de Tolouse Lautrec: "Moulin Rouge-La Goulue", 1891.

Henry de Tolouse Lautrec: "Moulin Rouge-La Goulue"

dječji radovi

 

PRVA STRANICA NASTAVNE JEDINICE CRTAČKE JEDINICE SLIKARSKE JEDINICE GRAFIČKE JEDINICE KIPARSKE J.
TEKSTOVI LITERATURA DIDAKTIČKI MATERIJAL LIKOVNI ELEMENTI PJESME PRIČE METODIKA