PRVA
STRANICA ![]() |
Dizajn
2 (design) |
DIZAJNERSKE NASTAVNE JEDINICE 1 | |
Nastavna
jedinica: motiv: SLOVO tehnika: flomasteri, crni+po izboru razred: 1. |
Artikulacija
nastavnog sata:
Demonstracija: djeci kažemo da uzmu crni flomaster i odaberu još jedan, a ostale spreme. Pokazujemo povlačenje crte i ispunjavanje male plohe; veliku ispunjavamo teksturama, crticama i točkicama. Motivacija: na ploču lijepimo aplikaciju sastavljenu od jednog slova (ovdje "a") ispisanog na desetak različitih načina (kompjuterskim rječnikom fontovi), uočavamo njihovo ukrašavanje. Zatim kažemo da svako dijete nacrta i ukrasi prvo slovo svog imena; upitamo pojedine učenike za ime kako bismo provjerili jesu li shvatili zadatak (Primjerice Martina crta slovo "M"). Naglašavamo razliku pisanja i crtanja slova: iako u korjenu iste riječi (pisanica je šarenica) pisano slovo mora biti čitko otprve, a nacrtano i ukrašeno ne. Upućujemo djecu da slovo bude veliko, od vrha do dna papira. Na kraju saza radove stavljamo na ploču i analiziramo ih: tko ima više linija, tko ploha, tko točkica, po čemu se sve razlikuju ista slova različito nacrtana? |
![]() |
Nastavna
jedinica: motiv: STRIP tehnika: tuš,
pero, kist, ili likovni problem: odnos slova i slike, kadar razred: 2. |
Artikulacija
nastavnog sata:
Djeci demonstriramo rad s materijalom: linije i teksture perom, debele linije i plohe kistom. Ako se radi i laviranim tušem tada u pripremljene čašice stavljamo malo vode ("dva prsta") i desetak kapi tuša; sa takvim sivim tonom možemo sjenčati gotove crteže. Na ploči stavljamo stranice stripova uvećane na A2 format (2X A3): "Korto Malteze" Hugo Pratta, "Princ Valiant" Harolda Fostera, "Sedma žrtva" Andrije Maurovića i "Sun City" Danijela Žeželja. Objašnjavamo pojam kadra pomoću papira sa prorezanim kvadratom koje podijelimo djeci: koliko vidite kada ga približite, a koliko s udaljenim. Pokazujemo na stripu: negdje je nacrtana samo glava, a negdje cijeli lik. Slično i pogled kroz prozor: cijelo drvo i samo deblo. Kadrovi se mogu i preklapati ("Sun City"). Ukazujemo na položaj teksta u stripu: negdje u oblačiću ("Corto Maltese: Priča o Veneciji"), negdje u kadru ("Princ Valiant"), negdje između kadrova ("Sedma žrtva"). Pitamo djecu da se sjete nekog smiješnog događaja, i zamolimo nekog da nam ispriča svoj. Najavljujemo zadatak: opisati ćete svoj smiješni događaj u stripu kroz 3 ili 5 kadrova koji mogu biti različite veličine (za četiri bi mogli mehanički podijeliti papir u "križ"). Kažemo i napišemo na ploči da prvo napišu tekst, a onda oko njega zaokruže oblačić. Papir okreću okomito, sugeriramo velike kadrove.Na kraju analiziramo stripove na ploči, kolika je čitkost slova, kakav je raspon crta i ploha, oblik kadrova. |
|
![]() |
![]() Roy Lichtenstein: "Whaam!", 1963. |
![]() Hugo Pratt: "Priča o Veneciji", 1981. |
Nastavna
jedinica: motiv: AMBALAŽA ZA SLADOLED tehnika: kutije, kolaž likovni problem:
odnos slova i razred: 3. |
Artikulacija
nastavnog sata: Sladoled se zove imenom djeteta. |
![]() |
Nastavna
jedinica:
motiv: Plakat: zaštitimo prirodu tehnika: kolaž, flomasteri likovni problem: kompozicija, dizajn, slova razred: 4. |
|
Henry de Tolouse Lautrec: "Moulin Rouge-La Goulue", 1891. |
![]() |
PRVA STRANICA | NASTAVNE JEDINICE | CRTAČKE JEDINICE | SLIKARSKE JEDINICE | GRAFIČKE JEDINICE | KIPARSKE J. | |
TEKSTOVI | LITERATURA | DIDAKTIČKI MATERIJAL | LIKOVNI ELEMENTI | PJESME | PRIČE | METODIKA |