PRVA
STRANICA NASTAVNE JEDINICE CRTAČKE JEDINICE SLIKARSKE JEDINICE GRAFIČKE JEDINICE KIPARSKE JEDINICE DIZAJN METODIKA |
IZVEDBENI PROGRAM VIZUALNO-LIKOVNOG
ODGOJA I Iz knjige "Vizualno
- likovni odgoj i obrazovanje", Nada Grgurić, Marijan Jakubin |
||||||||
1. razred 2. razred 4. razred | |||||||||
RAZRED: 3. (TREĆI) |
1.
NASTAVNA JEDINICA
|
2.
METODIČKA REALIZACIJA
|
|||||||
MJESEC
|
a)
Vizualno kao poticaj |
b) Likovni i kompozicijski elementi kao poticaj | c) Ne-vizualno kao izvor motiva | a) Likovno područje | b) Likovno-tehnička sredstva i likovne tehnike | c) Likovni problemi | 1. METODE RADA | 2. NAČIN RADA | 3. PRIPOMENE ZA REALIZACIJU |
R |
OBITELJSKE PROSLAVE, ROĐENDANI I SL. | SLIKANJE | TEMPERA | KOLORISTIČKI IZRAZ, PROPORCIJE, PROSTOR | RAZGOVOR, KOMBINIRANJE | PO SJEĆANJU, ZAMIŠLJANJE | KOLORISTIČKI IZRAZITI DOŽIVLJENU RADOST U OBITELJSKOM ZAJEDNIŠTVU; KOMBINIRATI VIZUALNI I NEVIZUALNI POTICAJ | ||
PRESJEK NARANČE, LUBENICE, BUĆE ITD. | SLIKANJE | GVAŠ, TEMPERA | RITAM TONOVA I BOJA | ANALITIČKO PROMATRANJE, KOMBINIRANJE, GRAĐENJE | - PO PROMATRANJU, NAKON PROMATRANJA | PROŠIRIVANJE TONSKE SKALE, RITAM UOČITI NA SJEMENKAMA (KOŠTICAMA) PLODA | |||
AKROMATSKI TONOVI | SLIKANJE | LAVIRANI TUŠ ILI GVAŠ | HARMONIJA AKROMATSKIH TONOVA | LIKOVNI SCENARIJ, VARIRANJE, GRAĐENJE | IZMIŠLJANJE | PROŠIRIVANJE AKROMATSKIH TONSKIH VRIJEDNOSTI, MRLJA, POTEZ, PLOHA | |||
UNUTRAŠNJI PROSTOR: ŠKOLA, CRKVA, DOM... | RISANJE | TUŠ-DRVCE ILI TUŠ - KIST | PROSTOR NA PLOHI, DOMINANTNI I PODREĐENI OBLICI | ANALITIČKO PROMATRANJE, RAZGOVOR, GRAĐENJE, KOMBINIRANJE, | - PO PROMATRANJU, NAKON PROMATRANJA | OSVIJESTITI DOMINANTNI I PODREĐENI OBLIK | |||
L |
ŠUM - FIJUK VJETRA | RISANJE | TUŠ ILI AKVAREL, KIST | CRTE U KRETANJU, POLOŽAJ, DULJINA I DEBLJINA CRTA | RAZGOVOR,
KOMBINIRANJE, VARIRANJE |
ZAMIŠLJANJE, IZMIŠLJANJE | CRTAMA U BOJI IZRAZITI AUDITIVNI DOŽIVLJAJ | ||
KORA DRVETA, POVRŠINA ZIDA, KAMENA ITD. | SLIKANJE | GVAŠ | SLIKARSKE TEKSTURE, MRLJE, TOČKE, POTEZI | ANALITIČKO PROMATRANJE, DEMONSTRACIJA, GRAĐENJE, KOMBINIRANJE | - PO PROMATRANJU, NAKON PROMATRANJA | NASLIKATI KOMPOZICIJU RAZNIH POVRŠINA | |||
PLASTIČKE TEKSTURE | MODELIRA- NJE |
GLINA ILI GLINAMOL | KONTRAST PLASTIČKIH TEKSTURA-RELJEF | LIKOVNI SCENARIJ, KOMBINIRANJE, GRAĐENJE | ZAMIŠLJANJE | POVRŠINU IZRAZITI UBADANJEM, GREBANJEM, UTISKIVANJEM | |||
BOJE JESENJEG LIŠĆA | SLIKANJE | TEMPERA | KOMPLEMENTARNI KONTRAST BOJA |
ANALITIČKO PROMATRANJE, VARIRANJE |
- PO PROMATRANJU, NAKON PROMATRANJA | IGROM BOJA ISPUNITI CIJELI PAPIR - SAG OD LIŠĆA | |||
S |
RIBA | SLIKANJE | KOLAŽ + TUŠ - KIST | GRAĐENJE CJELINE S POMOĆU DIJELOVA, TEKSTURA | ANALITIČKO PROMATRANJE, KOMBINIRANJE, GRAĐENJE | - PO PROMATRANJU, NAKON PROMATRANJA, ZAMIŠLJANJE | OBRATITI POZORNOST NA BOGATSTVO DETALJA ODNOSNO TEKSTURA, KOLAŽ RADITI OD PAPIRA IZ ČASOPISA | ||
RIBA (KADAR) | SLIKANJE | TEMPERA | KOLORISTIČKO SLIKANJE, INTENZITET BOJE, KOMPOZICIJA | ANALITIČKO PROMATRANJE, KOMPONIRANJE, GRAĐENJE | PROMATRANJE | PRONAĆI NAJZANIMLJIVIJI KADAR SLIKE, MOŽE PROMIJENITI BOJU | |||
TUGA, ŽALOST | RISANJE, SLIKANJE | LAVIRANI TUŠ | AKROMATSKI TONOVI, RAD MOKRO NA MOKRO | RAZGOVOR, VARIRANJE, KOMBINIRANJE | ZAMIŠLJANJE | IZRAZITI EMOCIJU RAZLIJEVANJEM TUŠA, POTEZOM, FORMOM | |||
OBLICI
U ROĐENDAN- SKOM SLAVLJU |
MODELIRA- NJE |
GLINA | VOLUMEN, RITAM, KOMPOZICIJA VOLUMENA U PROSTORU | LIKOVNI SCENARIJ, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | ZAMISLITI I IZRAZITI OBLIK U PROSTORU KOJI SE RADUJE I IGRA NA PROSLAVI ROĐENDANA | |||
P |
MOTIV IZ VREMENA DOŠAŠĆA: ADVENTSKI VJENČIĆ, PŠENICA ITD. | RISANJE | OLOVKA ILI TUŠ-DRVCE | STRUKTURNA CRTA, LIK, CJELINA, DETALJ | RAZGOVOR, RAD S TEKSTOM, GRAĐENJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | IZRAZITI MOTIV VEZAN UZ POJEDINU REGIJU (ADVENTSKI ARANŽMAN NA STOLU) | ||
ROĐENJE ISUSOVO (JASLICE) | MODELIRA- NJE |
KAŠIRANA PAPIR-PLASTIKA | OBLIK, PROPORCIJA, KOMPOZICIJA U PROSTORU | RAZGOVOR, RAD S TEKSTOM, GRAĐENJE, KOMBINIRANJE | ZAMIŠLJANJE | NOVINSKI PAPIR NAMAKATI U LJEPILO (ŠTIRKU) I IZRAVNO MODELIRATI | |||
BOŽIĆNI I NOVOGODIŠNJI VATROMET BOJA | SLIKANJE, DIZAJN | FLOMASTER U BOJI ILI TEMPERA | OPTIČKO MIJEŠANJE BOJA | LIKOVNI SCENARIJ, VARIRANJE, GRAĐENJE | ZAMIŠLJANJE | SLIKATI SITNIM TOČKICAMA ILI MRLJICAMA - RADITI MINIJATURNO, BOŽIĆNA ČESTITKA | |||
BLAGDAN
BOŽIĆA I ZIMSKI PRAZNICI
|
|||||||||
S
I J E Č A NJ |
RADOST | SLIKANJE | TEMPERA | BOJE PO IZBORU, RITAM, MRLJA, POTEZ | RAZGOVOR, VARIRANJE, KOMBINIRANJE | ZAMIŠLJANJE, IZMIŠLJANJE | EMOCIJU PROŽIVLJENE RADOSTI PRETHODNIH BLAGDANA IZRAZITI KOLORISTIČKI | ||
OBLIK IZ MAŠTE | MODELIRA- NJE I GRAĐENJE |
PAPIR-PLASTIKA | KARAKTER OBLIKA I PLASTIČKE TEKSTURE | RAZGOVOR, GRAĐENJE, KOMBINIRANJE | IZMIŠLJANJE | KUTIJICAMA IZREZATI OSNOVNI OBLIK, A TEKSTURE IZREZATI SAVIJANJEM, REZANJEM, LOMLJENJEM KOLAŽ - PAPIRA | |||
V |
ZAŠTITNI ZNAK: ZAŠTITIMO PRIRODU | DIZAJN | KOLAŽ
I TUŠ-KIST (KOMBINIRA- NA TEHNIKA) |
PLOHA, BOJA, SLOVA, ZNAK, STILIZACIJA | DEMONSTRACIJA, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE | IZMIŠLJANJE | LIKOVNA OBILJEŽJA ZNAKA: JEDNOSTAVNOST, ČITKOST, UOČLJIVOST, PORUKA | ||
RITAM LIKOVA, BOJA I PLOHA | SLIKANJE | KOLAŽ | RITAM, NIZ, POLJE, LIK, BOJA, REKOMPOZICIJA | DEMONSTRACIJA, RAZGOVOR, RAZLAGANJE, GRAĐENJE | ZAMIŠLJANJE | RAZREZATI FOTOGRAFIJU IZ ČASOPISA ILI STARU SLIKU I SLOŽITI NOVU LIKOVNOST | |||
NARODNI OBIČAJI | RISANJE I SLIKANJE | GVAŠ I CRTEŽ KISTOM | KARAKTER OBLIKA I TONSKE VRIJEDNOSTI | USMENO IZLAGANJE, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE | PO SJEĆANJU | IZRAZITI SLIKOVIT MOTIV VEZAN UZ OBIČAJE POJEDINE REGIJE | |||
MASKA: SVEMIRSKO BIĆE | MODELIRA- NJE I GRAĐENJE |
PAPIRNATE
KUTIJE - DIDAKTIČKI NEOBLIKO- VAN MATERIJAL |
SIMETRIJA I ASIMETRIJA VOLUMENA | RAZGOVOR, GRAĐENJE, KOMBINIRANJE | ZAMIŠLJANJE | MEĐUSOBNO KOMBINIRATI RAZLIČITE MATERIJALE, OBLIKE | |||
O |
GARDEROBA - KAPUTI, JAKNE, VESTE U NIZU | SLIKANJE | TEMPERA | RITAM LIKOVNA U NIZU - PREKRIVANJE LIKOVA (ISPRED - IZA), PROSTOR | ANALITIČKO PROMATRANJE, GRAĐENJE, VARIRANJE | - PO PROMATRANJU, NAKON PROMATRANJA | IZRAZITI PROSTORNI ODNOS: ISPRED - IZA SLIKANJEM BOJE PREKO BOJE | ||
CIKLA, SALATA, CRVENO ZELJE | SLIKANJE | GVAŠ | KOMPOZICIJA TONOVA, DEGRADACIJA INTENZITETA, KONTRAST KVALITETE | ANALITIČKO PROMATRANJE, GRAĐENJE, VARIRANJE | - PO PROMATRANJU | DEGRADIRATI INTENZITET BOJE DODAVANJEM BIJELE TEMPERE | |||
BIBLIJSKI MOTIV | RISANJE | TUŠ-DRVCE | KARAKTER CRTE, KOMPOZICIJA, ODNOSI, PROSTOR NA PLOHI | RAD S TEKSTOM, RAZGOVOR, KOBINIRANJE | ZAMIŠLJANJE | ILUSTRIRATI BIBLIJSKI TEKST VEZAN UZ KORIZMU ILI USKRS | |||
POMIRE- NJE S LJUDIMA I S BOGOM |
SLIKANJE | TEMPERA | SIMBOLIKA BOJA, LIKOVA | RAD S TEKSTOM, RAZGOVOR, KOBINIRANJE | ZAMIŠLJANJE, IZMIŠLJANJE | IZRAZITI EMOTIVNI DOŽIVLJAJ POMIRENJA, LIKOVNI JEZIK OSVIJESTITI GOTOVIM LIKOVNIM DJELOM | |||
T
R A V A NJ |
USKRSNA ČESTITKA | GRAFIKA | MONOTIPIJA | MINIJATURNI LIKOVI, KOMPOZICIJA BOJA | DEMONSTRACIJA, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE, IZMIŠLJANJE | MOTIV OTISNUTI TEHNIKOM MONOTIPIJE NA ČESTITKU | ||
USKRSNI
BLAGDANI
|
|||||||||
KONTRAST SVJETLO-TAMA | SLIKANJE | KOLAŽ | LIKOVI I NJIHOVE BAČENE SJENE, ODNOS LIKA I SJENE, KROMATSKO - AKROMATSKO | LIKOVNI SCENARIJ, VARIRANJE, KOMBINIRANJE | IZMIŠLJANJE | IGRA OBOJENIH (OSVIJETLJENIH) LIKOVA I NJIHOVIH SJENA | |||
ORANICA, SLOJEVI ZEMLJE | SLIKANJE I RISANJE | GVAŠ
+ FLOMASTER (KOMBINIRA- NA TEHNIKA) |
SMEĐI TONOVI, RITAM, NIZ, POLJE, STRUKTURNA CRTA | USMENO IZLAGANJE, RAZGOVOR, GRAĐENJE, KOMBINIRANJE | - PO PROMATRANJU, PO SJEĆANJU | NA TONOVE BOJA UCRTATI KORIJENJE, KAMENČIĆE, PUKOTINE, ŽILICE I DR. | |||
S |
KADAR RASCVJETALE KROŠNJE | SLIKANJE | TEMPERA | KADAR, TONOVI BOJA, CRTA I MRLJA | ANALITIČKO PROMATRANJE, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | - PO PROMATRANJU, NAKON PROMATRANJA | KADAR KROŠNJE | ||
MIRIS CVIJEĆA | SLIKANJE | AKVAREL MOKRO NA MOKRO | SIMBOLIKA BOJA, KONTRAST BOJA | DEMONSTRACIJA, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE, IZMIŠLJANJE | OSJET MIRISA IZRAZITI BOJOM NA MOKROJ PODLOZI, LIKOVNI JEZIK I EMOCIJE OSVIJESTITI GOTOVIM LIKOVNIM PRODUKTOM | |||
PISMO
- SLOVA KAO ELEMENT LIKOVNOG KOMPONIRA- NJA |
DIZAJN | KOLAŽ + FLOMASTER | KARAKTER I PROPORCIJE SLOVA, KOMPOZICIJA LIKOVA I BOJA | USMENO IZLAGANJE, RAZLAGANJE, GRAĐENJE, | - PO PROMATRANJU, IZMIŠLJANJE | IZRADITI NASLOVNU STRANICU KNJIGE KOLAŽIRANJEM IZ ILUSTRIRANIH ČASOPISA | |||
PLES LEPTIRA | SLIKANJE | TEMPERA | SIMETRIJA BOJA, LIKOVA, MRLJA | ANALITIČKO PROMATRANJE, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | - PO PROMATRANJU, ZAMIŠLJANJE | KORELACIJA S PRIRODOM I DRUŠTVOM | |||
L
I P A NJ |
KOKOT, PTICA, PAS ITD. | MODELIRA- NJE |
ŽICA | CRTEŽ - OBRISNA I STRUKTURNA CRTA U PROSTORU | ANALITIČKO PROMATRANJE, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | SAVIJANJEM, REZANJEM I SPAJANJEM ŽICE STVORITI PROSTORNI CRTEŽ | ||
LIVADA (TRAVE, GRMLJE, KUKCI) | RISANJE | TUŠ-DRVCE | RITAM I KONTRAST TOČAKA, CRTA, SMJEROVA, SKUPOVA | DEMONSTRACIJA, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | - PO PROMATRANJU, PO SJEĆANJU | LIVADA DOŽIVLJENA KAO MNOŠTVO RAZNOVRSNIH TRAVA, GRMLJA, INSEKATA | |||
LIVADA (TRAVE, GRMLJE, KUKCI) | RISANJE I SLIKANJE | FLOMASTER, GVAŠ | RITAM I KONTRAST OBOJENIH TOČAKA, CRTA, PLOHA | DEMONSTRACIJA, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | - PO PROMATRANJU, PO SJEĆANJU | BOGATSTVO BOJA I GRAFIZAMA | |||
MJESEC | a)
Vizualno kao poticaj |
b) Likovni i kompozicijski elementi kao poticaj | c) Ne-vizualno kao izvor motiva | a) Likovno područje | b) Likovno-tehnička sredstva i likovne tehnike | c) Likovni problemi | 1. METODE RADA | 2. NAČIN RADA | 3. PRIPOMENE ZA REALIZACIJU |
RAZRED: 3. (TREĆI) |
1.
NASTAVNA JEDINICA
|
2.
METODIČKA REALIZACIJA
|
|||||||