PRVA
STRANICA NASTAVNE JEDINICE CRTAČKE JEDINICE SLIKARSKE JEDINICE GRAFIČKE JEDINICE KIPARSKE JEDINICE DIZAJN METODIKA |
IZVEDBENI PROGRAM VIZUALNO-LIKOVNOG
ODGOJA I Iz knjige "Vizualno
- likovni odgoj i obrazovanje", Nada Grgurić, Marijan Jakubin |
||||||||
2. razred 3. razred 4. razred | |||||||||
RAZRED: 1. (PRVI) |
1.
NASTAVNA JEDINICA
|
2.
METODIČKA REALIZACIJA
|
|||||||
MJESEC
|
a)
Vizualno kao poticaj |
b) Likovni i kompozicijski elementi kao poticaj | c) Ne-vizualno kao izvor motiva | a) Likovno područje | b) Likovno-tehnička sredstva i likovne tehnike | c) Likovni problemi | 1. METODE RADA | 2. NAČIN RADA | 3. PRIPOMENE ZA REALIZACIJU |
R |
MOJA OBITELJ | RISANJE | FLOMASTER ILI OLOVKA | RAZNOVRSNE LINIJE: OBRISNA, TANKA, DEBELA, SVIJETLA, TAMNA, KARAKTERIZACIJA |
RAZGOVOR, VARIRANJE |
- PO SJEĆANJU | KROZ LIKOVNI IZRAZ UPOZNATI SPONU DIJETE - OBITELJ | ||
RAZNOVRSNE CRTE | RISANJE | OLOVKA | RAZNOVRSNE CRTE, KARAKTER, TOK, UPOZNAVANJE TEHNIKE | LIKOVNI SCENARIJ, VARIRANJE | PROBLEMSKA SITUACIJA, IZMIŠLJANJE | KRATKI SCENARIJ O IGRI CRTAMA KOJE SE LOVE, PRESKAČU ITD. | |||
VOĆE, POVRĆE | SLIKANJE I CRTANJE | AKVAREL
I FLOMASTER (KOMBINIRA - NA TEHNIKA) |
LOKALNE BOJE, CRTA, KOMPOZICIJA | ANALITIČKO PROMATRANJE, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE | - PO PROMATRANJU, NAKON PROMATRANJA | POVEĆAJ I KOMPONIRAJ VOĆE I POVRĆE PREKO CIJELOG PAPIRA, KOMBINIRAJ LINIJU I BOJU | |||
MOJE BOJE SE IGRAJU | SLIKANJE | AKVAREL ILI TEMPERA | SLOBODAN IZBOR BOJA, MRLJA, PLOHA, POTEZ | LIKOVNI SCENARIJ, VARIRANJE, GRAĐENJE | PROBLEMSKA SITUACIJA, ZAMIŠLJANJE | UPOZNAVANJE BOJA, IMENOVANJE, MOGUĆNOST IZRAZA | |||
L |
CRKVA U MOJEM MJESTU | RISANJE | FLOMASTER | OBRISNA CRTA, ODNOS CJELINE I DETALJA | ANALITIČKO PROMATRANJE, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE | PO SJEĆANJU | KARAKTERISTIČNE GRAĐEVINE MJESTA | ||
GRANA S LISTOVIMA, KESTEN, HRAST ITD. | RISANJE | TUŠ-DRVCE | RAZNOVRSNE CRTE, KARAKTER, TOK | DEMONSTRACIJA, ANALITIČKO PROMATRANJE, GRAĐENJE, VARIRANJE | - PO PROMATRANJU, NAKON PROMATRANJA | UPOZNAVANJE S TEHNIKOM I LIKOVNIM MOGUĆNOSTIMA TEHNIKE (KARAKTERA CRTE) | |||
NEOBIČNO SUNCE | SLIKANJE | TEMPERA | BOJE SUNČEVOG SPEKTRA, OBLIK, POTEZ, MRLJA, MEHANIČKO MIJEŠANJE | LIKOVNI SCENARIJ, VARIRANJE, KOMBINIRANJE | PROBLEMSKA SITUACIJA, ZAMIŠLJANJE | OTKRIVANJE SUNČEVA SPEKTRA IGROM MEHANIČKOG MIJEŠANJA BOJA | |||
PERNATE ŽIVOTINJE: KOKOT, PAUN, FAZAN ITD. | RISANJE | PASTEL | KONTURNA CRTA, BOJA, OBLIK, TEKSTURA | ANALITIČKO PROMATRANJE, DEMONSTRACIJA, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE | PO PROMATRANJU, NAKON PROMATRANJA, PO SJEĆANJU | NACRTANI LIK ISPUNITI DETALJIMA (TEKSTURAMA) | |||
S |
TRI OSNOVNE BOJE SE IGRAJU, PLEŠU, PUTUJU | SLIKANJE | TEMPERA | OSNOVNE BOJE, MRLJA, PLOHA, POTEZ | LIKOVNI SCENARIJ, VARIRANJE | PROBLEMSKA SITUACIJA, ZAMIŠLJANJE | KRATKI SCENARIJ O OSNOVNIM BOJAMA, IGROM BOJA OSLIKATI CIJELI PAPIR | ||
ISTINA I LAŽ | SLIKANJE | TEMPERA | KONTRAST
TOPLO - HLADNO |
RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | LIKOVNE PROBLEME I EMOCIJE INDIVIDUALNO OSVJEŠTAVATI NA GOTOVIM DJELIMA | |||
NARODNI ORNAMENT, ČIPKA | RISANJE | FLOMASTER | STRUKTURNA CRTA, RITAM, LIK | DEMONSTRACIJA, ANALITIČKO PROMATRANJE, GRAĐENJE, VARIRANJE | NAKON PROMATRANJA, IZMIŠLJANJE | RAZLIČITIM CRTAMA GRADIMO MINIJATURNE LIKOVE KOJE RITMIČKI PONAVLJAMO | |||
LEGO ELEMENTI | GRAĐENJE | GLINA ILI GLINAMOL | RAZVIJANJE POČETNE OSJETLJIVOSTI ZA VOLUMEN | ANALITIČKO PROMATRANJE, GRAĐENJE, VARIRANJE | - PO PROMATRANJU, NAKON PROMATRANJA | DATI OSNOVNE UPUTE ZA RAD GLINOM ILI GLINAMOLOM | |||
P |
MOJA NAJDRAŽA ŽIVOTINJA | GRAĐENJE | KUTIJICE, LJEPILO | RAZVIJANJE POČETNE OSJETLJIVOSTI ZA ODNOS PROSTORA I VOLUMENA | ANALITIČKO PROMATRANJE, RAZGOVOR, DEMONSTRACIJA, GRAĐENJE | - PO PROMATRANJU, IZMIŠLJANJE | OD KUTIJICA SE SLAŽU SLOBODNE KOMPOZICIJE, DETALJE OZNAČUJEMO KOLAŽEM | ||
BOŽIĆNI MOTIVI PREMA BIBLIJSKOM TEKSTU ILI BOŽIĆNOM OBIČAJU | RISANJE, DIZAJN | FLOMASTER | KONTURNE CRTE, ODNOSI POVRŠINE, TEKSTURA | RAZGOVOR, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | IZRADITI MINIJATURU (BOŽIĆNA ČESTITKA) | |||
RADOST BOŽIĆA | SLIKANJE | TEMPERA | BOJE PO IZBORU, MRLJA, POTEZ, PLOHA | RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | PROBLEMSKA SITUACIJA, ZAMIŠLJANJE | SCENARIJ O BOJAMA KOJE SE RADUJU BOŽIĆU | |||
BLAGDAN
BOŽIĆA I ZIMSKI PRAZNICI
|
|||||||||
S
I J E Č A NJ |
OGOLJELA STABLA U ZIMSKOJ NOĆI | RISANJE | BIJELA TEMPERA NA CRNOJ PODLOZI | AKROMATSKI KONTRAST (CRNO - BIJELO), RITAM CRTA I TOČAKA | ANALITIČKO PROMATRANJE, RAZGOVOR, VARIRANJE | - PO PROMATRANJU, PO SJEĆANJU | BOGATO RAZGRANATE KROŠNJE ISCRTATI BIJELOM TEMPEROM NA CRNU PODLOGU | ||
NOVOGODIŠNJI VATROMET | SLIKANJE | TEMPERA | KONTRAST I RITAM BOJA, CRTA, TOČAKA | RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | - PO SJEĆANJU | SLIKATI NA TAMNOJ PODLOZI | |||
V |
TKANICA IZ HRVATSKE ETNOGRAFSKE BAŠTINE | SLIKANJE I RISANJE | GVAŠ
I FLOMASTER (KOMBINIRA - NA TEHNIKA) |
CRTA, BOJA, PLOHA, RITAM, NIZ, ORNAMENT | DEMONSTRACIJA, ANALITIČKO PROMATRANJE, KOMBINIRANJE GRAĐENJE | - PO PROMATRANJU, NAKON PROMATRANJA, IZMIŠLJANJE | IZMISLITI SVOJU TKANICU, ORNAMENT TKANICE NASLIKATI PREKO CIJELOG PAPIRA | ||
OBLI I UGLATI OBLICI | MODELI- RANJE |
GLINA | KONTRAST OBLO - UGLATO, KOMPOZICIJA U PROSTORU | LIKOVNI SCENARIJ, KOMBINIRANJE, GRAĐEJE | IZMIŠLJANJE | OBLE I UGLATE OBLIKE MODELIRATI I SPAJANJEM GRADITI KOMPOTICIJU | |||
MASKA - SMIJEŠNA I TUŽNA LICA | SLIKANJE | PAPIRNATE VREĆICE, KOLAŽ, FLOMASTER | KARAKTER PLOHA, CRTA, BOJA | DEMONSTRACIJA, ANALITIČKO PROMATRANJE, KOMBINIRANJE | ZAMIŠLJANJE | PAPIRNATU VREĆICU PERFORIRATI (OČI, NOS I USTA) I OSLIKATI | |||
NARODNI OBIČAJI: SVADBE, KARNEVALI, SAJMOVI | RISANJE | OLOVKA ILI FLOMASTER | KOMPOZICIJA CRTA, OBLIKA, PROPORCIJE, PROSTOR NA PLOHI | RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | - PO SJEĆANJU | SLOŽENIJA KOMPOZICIJA LIKOVA I OBLIKA | |||
O |
GLAZBA | SLIKANJE | AKVAREL | KONTRAST, RITAM, BOJA, PLOHA, POTEZ, MRLJA, TOČKA | DEMONSTRACIJA, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | ODABRATI GLAZBENO DJELO PO IZBORU IZ PROGRAMA GLAZBENE KULTURE, OSVJEŠTAVANJE LIKOVNIH PROBLEMA I EMOCIJA NA LIKOVNOM PRODUKTU | ||
SLOVO - MOJI INICIJALI, NAJDRAŽE SLOVO ILI BROJ | RISANJE ILI SLIKANJE | FLOMASTER | CRTE - RAVNE, ZAKRIVLJENE, TANKE, DEBELE, BOJA, TEKSTURA | ANALITIČKO PROMATRANJE, RAZGOVOR, VARIRANJE, KOMBINIRANJE | - PO PROMATRANJU, NAKON PROMATRANJA, ZAMIŠLJANJE | REDEFINICIJA SLOVA ILI BROJKI, UVEĆATI PREKO CIJELOG PAPIRA | |||
BIBLIJSKI MOTIV VEZAN UZ KORIZMENO VRIJEME | RISANJE ILI SLIKANJE | OLOVKA ILI TEMPERA | KARAKTER CRTE, KOMPOZICIJA BOJA, PLOHA, LIK | RAD S TEKSTOM, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE | ZAMIŠLJANJE | ODABRATI PODRUČJE, LIKOVNE PROBLEME I MOTIV PO ŽELJI - ILUSTRACIJA BIBLIJSKOG TEKSTA | |||
LIK, NIZ, POLJE | DIZAJN, SLIKANJE | KOLAŽ | LIK, NIZ, POLJE, RITAM, SMJER | GRAĐENJE, VARIRANJE, DEMONSTRACIJA, RAZGOVOR | IZMIŠLJANJE | IZRADITI PREDLOŽAK ZA OMOTNI PAPIR (PRIGODNI - USKRSNI) | |||
T
R A V A NJ |
USKRSNE PISANICE | DIZAJN, SLIKANJE | FLOMASTER | RITAM, NIZ, CRTA, BOJA | GRAĐENJE, VARIRANJE, DEMONSTRACIJA, RAZGOVOR | IZMIŠLJANJE | IZRADITI USKRSNU ČESTITKU | ||
USKRSNI
BLAGDANI
|
|||||||||
GLATKO, HRAPAVO | MODELI- RANJE |
GLINA | PLASTIČKE TEKSTURE, KONTRAST | DEMONSTRACIJA, ANALITIČKO PROMATRANJE | ZAMIŠLJANJE | TEKSTURE ISTRAŽIVATI NA GLINENOJ PLOČICI UBADANJEM, GREBANJEM, ZAGLAĐIVANJEM | |||
KIŠA, VJETAR U GRANAMA | RISANJE | TUŠ-KIST ILI TUŠ-DRVCE | SMJER LINIJA I TOČAKA, GUSTO - RIJETKO | RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | - PO SJEĆANJU | KOMBINIRATI TOČKU I CRTU U RAZNIM SMJEROVIMA | |||
S |
MOJA SOBA | RISANJE | OLOVKA | UNUTARNJI PROSTOR, CRTE RAZNIH SMJEROVA, CJELINA-DETALJ | RAZGOVOR, VARIRANJE | - PO SJEĆANJU | PRIPAZITI NA PRIKAZ UNUTARNJEG PROSTORA NA PLOHI RASPOREDOM OBLIKA (DETALJA) | ||
TOPLINA - HLADNOĆA | SLIKANJE | TEMPERA | IMENOVANJE I SIMBOLIKA BOJA | RAZGOVOR, KOMBINIRANJE | ZAMIŠLJANJE, IZMIŠLJANJE | NA LIKOVNOM PRODUKTU OSVIJESTITI BOJU, NJEZINO ZNAČENJE; UZ IMENOVANJE BOJA IZRAZITI EMOCIJE | |||
PROLJETNA KROŠNJA, GRANA | SLIKANJE | GVAŠ | TONOVI BOJA, MRLJA, POTEZ, TOČKA (NANOŠENJE BOJE) | RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | NAKON PROMATRANJA | POVEĆATI KROŠNJU ILI GRANU PREKO CIJELOG PAPIRA | |||
PROLJETNA IGRA CRTA I TOČAKA | RISANJE | TUŠ-KIST | RITAM I KARAKTER CRTA I TOČAKA | LIKOVNI SCENARIJ KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | KRATKI SCENARIJ O IGRI CRTA I TOČAKA | |||
L
I P A NJ |
ZAŠTITA PRIRODE | DIZAJN | FOTOMONTA-
ŽA KOLAŽ, FLOMASTER (KOMBINIRA - NA TEHNIKA) |
BOJA, LIK | RAZGOVOR, KOMBINIRANJE | IZMIŠLJANJE | IZRADITI ZNAK ZA ZAŠTITU PRIRODE | ||
CVIJET KAKVA JOŠ NITKO NIJE VIDIO | SLIKANJE | TEMPERA | CRTA, BOJA, OBLIK | RAZGOVOR, KOMBINIRANJE | IZMIŠLJANJE | IZMISLITI MAŠTOVITI CVIJET, NASLIKATI GA PREKO CIJELOG PAPIRA | |||
PLOHA U PROSTORU | GRAĐENJE | PAPIR PLASTIKA | KONTAST PLOHA U PROSTORU | RAZGOVOR, DEMONSTRACIJA, RAZLAGANJE, GRAĐENJE | IZMIŠLJANJE | RAZREZATI KUTIJICE NA PLOHE I SPAJATI NJIHOV OBLIK | |||
MJESEC | a)
Vizualno kao poticaj |
b) Likovni i kompozicijski elementi kao poticaj | c) Ne-vizualno kao izvor motiva | a) Likovno područje | b) Likovno-tehnička sredstva i likovne tehnike | c) Likovni problemi | 1. METODE RADA | 2. NAČIN RADA | 3. PRIPOMENE ZA REALIZACIJU |
RAZRED: 1. (PRVI) |
1.
NASTAVNA JEDINICA
|
2.
METODIČKA REALIZACIJA
|
|||||||