PRVA
STRANICA NASTAVNE JEDINICE CRTAČKE JEDINICE SLIKARSKE JEDINICE GRAFIČKE JEDINICE KIPARSKE JEDINICE DIZAJN METODIKA |
IZVEDBENI PROGRAM VIZUALNO-LIKOVNOG
ODGOJA I Iz knjige "Vizualno
- likovni odgoj i obrazovanje", Nada Grgurić, Marijan Jakubin |
||||||||
1. razred 3. razred 4. razred | |||||||||
RAZRED: 2.-DRUGI |
1.
NASTAVNA JEDINICA
|
2.
METODIČKA REALIZACIJA
|
|||||||
MJESEC
|
a)
Vizualno kao poticaj |
b) Likovni i kompozicijski elementi kao poticaj | c) Ne-vizualno kao izvor motiva | a) Likovno područje | b) Likovno-tehnička sredstva i likovne tehnike | c) Likovni problemi | 1. METODE RADA | 2. NAČIN RADA | 3. PRIPOMENE ZA REALIZACIJU |
R |
OBITELJ ZA STOLOM | RISANJE | OLOVKA | KARAKTERIZACIJA LIKOVA, KOMPOZICIJA, PROSTOR |
RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE |
- PO SJEĆANJU | OSVIJESTITI VRIJEDNOST OBITELJSKOG STOLA, LIKOVNE ELEMENTE OSVIJESTITI NA LIKOVNOM PRODUKTU | ||
LIŠĆE, PLODOVI JESENI | SLIKANJE | AKVAREL+ FLOMASTER ILI TUŠ-DRVCE | LOKALNA BOJA, TEKSTURA | ANALITIČKO PROMATRANJE, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | - PO PROMATRANJU, NAKON PROMATRANJA | NA NASLIKANI MOTIV DODATI TEKSTURU | |||
KONTRAST TOPLIH I HLADNIH BOJA | SLIKANJE | TEMPERA | KONTRAST TOPLO-HLADNO, KOMPOZICIJA PLOHA, POTEZA, MRLJA | LIKOVNI SCENARIJ, GRAĐENJE, VARIRANJE | IZMIŠLJANJE | IGRA TOPLIH I HLADNIH BOJA, POTEZA, MRLJA, PLOHA | |||
MOJA CRKVA - DETALJ UNUTRAŠNJO- STI | RISANJE | OLOVKA ILI TUŠ-DRVCE | UNUTARNJI PROSTOR, CRTA, OBLIK, KARAKTER, RITAM | ANALITIČKO PROMATRANJE, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE | - PO PROMATRANJU, PO SJEĆANJU | IZRAZITI NAJZANIMLJIVIJA DETALJE U UNUTRAŠNJOSTI CRKVE ILI NEKE DRUGE GRAĐEVINE | |||
L |
BRUSNI PAPIRI, RIBEŽ, KRZNO, TKANINA, GLATKE POVRŠINA | RISANJE | OLOVKA | KONTRAST POVRŠINA, GLATKO-HRAPAVO, CRTA, TOČKA | ANALITIČKO PROMATRANJE, DEMONSTRACIJA, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | - PO PROMATRANJU, ZAMIŠLJANJE | VIZUALNI I TAKTILNI DOŽIVLJAJ IZRAZITI CRTOM I TOČKOM | ||
TKANINE RAZLIČITIH DEZENA I TKANJA (GRUBO - FINO) | SLIKANJE | GVAŠ ILI AKVAREL | TONOVI BOJE, TEKSTURA BOJOM | ANALITIČKO PROMATRANJE, DEMONSTRACIJA, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | - PO PROMATRANJU, NAKON PROMATRANJA, ZAMIŠLJANJE | IZRAZITI TONOVIMA BOJE TEKSTURU TKANJA | |||
AKROMATSKI TONOVI | SLIKANJE | LAVIRANI TUŠ | AKROMATSKI TONOVI, CRTA, MRLJA, TON | LIKOVNI SCENARIJ, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE, IZMIŠLJANJE | UPOZNAVANJE S TEHNIKOM LAVIRANOG TUŠA, IGRA AKROMATSKIH TONOVA | |||
PERNATE ŽIVOTINJE: KOKOT, FAZAN, PURAN | SLIKANJE | AKVAREL
+ TUŠ-DRVCE (KOMBINIRA- NA TEHNIKA) |
SLOBODNI KOLORISTIČKI IZRAT, TEKSTURA | ANALITIČKO
PROMATRANJE, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE |
- PO PROMATRANJU, NAKON PROMATRANJA | SLOBODNIM IZBOROM BOJA NASLIKATI MOTIV, TEKSTURU IZRAZITI TUŠEM I DRVCEM ILI KISTOM | |||
S |
MORSKA SPUŽVA, ŠUPLJIKAVI KAMEN | MODELIRA- NJE |
GLINA | PROŠUPLJENA MASA, SLOBODNI OBLICI, PROSTOR U MASI | ANALITIČKO
PROMATRANJE, KOMBINIRANJE, VARIRANJE |
- PO PROMATRANJU, NAKON PROMATRANJA, ZAMIŠLJANJE | IZRAZITI MAŠTOVIT SLOBODAN OBLIK SA ŠUPLJINAMA RAZLIČITIH VELIČINA I DUBINA | ||
ILUSTRACIJA KNJIŽEVNOG TEKSTA | SLIKANJE | GVAŠ | KONTRAST BOJE PREMA BOJI | RAD S TEKSTOM, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE | ZAMIŠLJANJE | OBRADITI IZ ČITANKE SLIKOVIT TEKST, USMJERITI NA LIKOVNE AKCENTE MOTIVA | |||
GLAZBA TIHO-GLASNO | RISANJE | KIST, BOJA | RAZNOVRSNE CRTE I TOČKE BOJA | DEMONSTRACIJA,
RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE |
ZAMIŠLJANJE | AUDITIVNI DOŽIVLJAJ IZRAZITI VIZUALNO, LIKOVNE PROBLEME I EMOCIJE OSVIJESTITI NA LIKOVNOM PRODUKTU | |||
RITAM BOJA, CRTA I LIKOVA | DIZAJN | AKVAREL | RITAM BOJA, CRTA I LIKOVA | LIKOVNI SCENARIJ, KOMBINIRANJE, GRAĐENJE | IZMIŠLJANJE | NASLIKATI DESEN ZA TKANINU | |||
P |
UKRASNI BOŽIĆNI MOTIV | DIZAJN | KOLAŽ (IZREZIVANJE LIKOVA) | LIK, SIMETRIJA, RITAM | DEMONSTRACIJA, RAZGOVOR, VARIRANJE | IZMIŠLJANJE | IZ PAPIRA IZREZIVATI UKRASE ZA PROSTOR | ||
GRADIMO GRAD (BETLEHEM, GRAD BUDUĆNOSTI) | GRAĐENJE | KUTIJE | OSNOVNI ELEMENTI URBANIZMA, KONTRAST VOLUMENA I PROSTORA | DEMONSTRACIJA, RAZGOVOR, GRAĐENJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | KUTIJE SLAŽEMO, IZREZUJEMO, UREZUJEMO, RASTVARAMO | |||
BOŽIĆNA GLAZBA | SLIKANJE | TEMPERA | SLOBODAN IZBOR BOJA, POTEZA, MRLJA, CRTA, RITAM, KONTRAST | DEMONSTRACIJA, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | BOŽIĆNU GLAZBU IZRAZITI BOJOM, OSVJEŠTAVANJE LIKOVNIH PROBLEMA I EMOCIJA NA LIKOVNOM PRODUKTU | |||
BLAGDAN
BOŽIĆA I ZIMSKI PRAZNICI
|
|||||||||
S
I J E Č A NJ |
INJE NA KROŠNJAMA | RISANJE | BIJELA TEMPERA NA CRNOJ PODLOZI | STRUKTURNA CRTA, CRNO-BIJELI KONTRAST | ANALITIČKO PROMATRANJE, RAZGOVOR, GRAĐENJE, KOMBINIRANJE | - PO PROMATRANJU, PO SJEĆANJU, ILI NAKON PROMATRANJA, | CRTATI TANKIM KISTOM NA CRNOJ PODLOZI | ||
MOJ SAN | SLIKANJE | LAVIRANI TUŠ | AKROMATSKI TONOVI, CRTA, PLOHA | RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | PO SJEĆANJU, ZAMIŠLJANJE | ZAMISLITI MAŠTOVIT NADREALAN PROSTOR, PLOHE OBOGATITI CRTAMA | |||
V |
TONOVI HLADNIH BOJA | SLIKANJE | KOLAŽ | HARMONIJA TONOVA HLADNIH BOJA, REKOMPOZICIJA FOTOGRAFIJE | DEMONSTRACIJA, RAZGOVOR, RAZLAGANJE, GRAĐENJE | IZMIŠLJANJE | PRONAĆI U ČASOPISU FOTOGRAFIJU S TONOVIMA HLADNIH BOJA I REKOMPONIRATI JU NA RAZNE NAČINE | ||
HRVATSKI NARODNI ORNAMENT - RUČNICI, STOLNJACI, NARODNA NOŠNJA | SLIKANJE I RISANJE | KOLAŽ,
FLOMASTER, TEMPERA (KOMBINIRA- NA TEHNIKA) |
RITAM I NIZ BOJA, LIKOVA I CRTA, TEKSTURA | ANALITIČKO PROMATRANJE, KOMBINIRANJE, GRAĐENJE | - PO PROMATRANJU, ZAMIŠLJANJE | OSNOVNI LIK IZVESTI U KOLAŽU, POTOM GA OSLIKATI FLOMASTEROM I TEMPEROM | |||
EKOLOŠKI MOTIV (SMEĆE, ZAGAĐENOST, TVORNIČKI DIMNJACI) | SLIKANJE I RISANJE | AKVAREL + TUŠ-DRVCE | TONOVI SMEĐIH BOJA, KONTRAST CRTA | RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | OSVIJESTITI EKOLOŠKI PROBLEM - IZRAZITI PROBLEM KAO BORBU ZA ZAŠTITU PRIRODE | |||
MASKA IZ ETNOGRAFSKE BAŠTINE | MODELIRA- NJE, SLIKANJE |
PAPIR PLASTIKA, TEMPERA | OBLIK - KARAKTER, KONTRAST UDUBLJENO - IZBOČENO - PROŠUPLJENO, RELJEFNI OBLIK | DEMONSTRACIJA, ANALITIČKO PROMATRANJE, KOMBINIRANJE, GRAĐENJE | ZAMIŠLJANJE | UREZIVANJE, IZREZIVANJE, PRESAVIJANJE PAPIRA, NAKNADNO OSLIKATI MASKU | |||
O |
KOMPOZICIJA SLOBODNIH OBLIKA | MODELIRA- NJE |
GLINA | KONTRAST IZBOČENO - UDUBLJENO, RELJEFNA KOMPOZICIJA | USMENO IZLAGANJE, RAZGOVOR, GRAĐENJE | IZMIŠLJANJE | NA GLINENU PLOČU DODAVATI DEBELE I TANKE OBLIKE | ||
MEKANO - TVRDO | SLIKANJE I RISANJE | SLOBODAN IZBOR TEHNIKE | KONTRAST BOJA, CRTA, MRLJA | DEMONSTRACIJA, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | IZMIŠLJANJE, ZAMIŠLJANJE | TAKTILNI DOŽIVLJAJ IZRAZITI SLOBODNIM IZBOROM TEHNIKE I LIKOVNOG SADRŽAJA, LIKOVNI SADRŽAJ I EMOCIJE OSVIJESTITI NA LIKOVNOM PRODUKTU | |||
POSTAJE KRIŽNOG PUTA | SLIKANJE | GVAŠ | TONOVI JEDNE BOJE, DEGRADACIJA BOJE | RAD S TEKSTOM, RAZGOVOR, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | KORELACIJA S VJERONAUKOM, ODABRATI BOJU I MIJEŠATI JU S BIJELOM ILI CRNOM | |||
USKRSNI MOTIV IZ NARODNE TRADICIJE | DIZAJN | FLOMASTER
I AKVAREL (KOMBINIRA- NA TEHNIKA) |
RITAM BOJA I CRTA, MINIJATURNI LIKOVI | RAZGOVOR, RAD S TEKSTOM, KOMBINIRANJE | ZAMIŠLJANJE | IZRADITI USKRSNU ČESTITKU (MOTIV PO IZBORU) | |||
T
R A V A NJ |
RADOST USKRSA | SLIKANJE | TEMPERA | BOJA, POTEZ, KOMPOZICIJA | RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | IZRAZITI UNUTARNJU RADOST PRI SPOZNAJU ISUSOVA I NAŠEG USKRSNUĆA, LIKOVNE SADRŽAJE I EMOCIJE OSVIJESTITI NA LIKOVNOM PRODUKTU | ||
USKRSNI
BLAGDANI
|
|||||||||
PROLJETNA IGRA SVIJETLIH TONOVA BOJA | SLIKANJE | GVAŠ | HARMONIJA SVIJETLIH TONOVA BOJA, MRLJA, POTEZ | LIKOVNI SCENARIJ, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | IZRAZITI IGRU BOJA U PROLJEĆE | |||
DOBRI ZMAJEVI (ILUSTRACIJA) | SLIKANJE |
AKVAREL + FLOMASTERI U BOJI (KOMBINIRA- NA TEHNIKA) |
KONTRAST KVANTITETE BOJE, PLOHA, CRTA | RAD S TEKSTOM, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | ILUSTRIRATI TEKST IZ ČITANKE | |||
S |
KOMPOZICIJA CRTA I LIKOVA (GLAGOLJICA) | RISANJE | ŠIROKI KIST - TUŠ | POTEZ, SMJER, KARAKTER CRTA | ANALITIČKO PROMATRANJE, DEMONSTRACIJA, GRAĐENJE, KOMBINIRANJE | PO PROMATRANJU, NAKON PROMATRANJA | UPOTRIJEBITI GLAGOLJICU KAO POTICAJ (VIDI ČITANKU) | ||
VANJSKI PROSTOR (TRG, KRIŽANJE, DRVORED, ULICE, DVORIŠTE ITD.) | RISANJE | OLOVKA | KONTRAST U VANJSKOM PROSTORU - ODNOS OBLIKA I PROSTORA | ANALITIČKO PROMATRANJE, GRAĐENJE, KOMBINIRANJE | PO SJEĆANJU ILI NAKON PROMATRANJA | UČENIK SLOBODNO ODABIRE MOTIV VANJSKOG PROSTORA I OBJEKTE U NJEMU | |||
TIPOVI NASELJA | GRAĐENJE | PAPIRNATE KUTIJICE | ELEMENTI URBANIZMA (ULICE I TRGOVI), SKUPLJENO NASELJE, RASPRŠENO NASELJE, NASELJE U NIZU | DEMONSTRACIJA, ANALITIČKO PROMATRANJE, GRAĐENJE | NAKON PROMATRANJA, ZAMIŠLJANJE | KORELACIJA S PRIRODOM I DRUŠTVOM | |||
CVRKUT I PJEV PTICA | SLIKANJE | TEMPERA | RITAM I KONTRAST BOJA, CRTA, TOČKICA | RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | IZMIŠLJANJE, ZAMIŠLJANJE | LIKOVNE SADRŽAJE OSVIJESTITI NA LIKOVNOM PRODUKTU | |||
L
I P A NJ |
CRTANI FILM (STRIP) | RISANJE | OLOVKA ILI FLOMASTER | OBRISNE I TEKSTURALNE LINIJE: LIKOVI, KADROVI U NIZU (STRIP) | LIKOVNI SCENARIJ, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE | IZMIŠLJANJE | DIJETE CRTEŽOM PRIČA SVOJU PRIČU | ||
ŽIVOTINJA IZ MAŠTE | SLIKANJE | KOLAŽ | REKOMPOZICIJA OBLIKA (FOTOMONTAŽA) | RAZGOVOR, RAZLAGANJE, GRAĐENJE, KOMBINIRANJE | ZAMIŠLJANJE | MAŠTOVITI LIK STVORITI REKOMPONIRANJEM RAZNIH ŽIVOTINJA I SPAJANJEM U NOVU | |||
SLATKO - SLANO | SLIKANJE | GVAŠ ILI AKVAREL | TOČKE, POTEZI, MRLJE, KONTRAST, BOJA | DEMONSTRACIJA, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE | ZAMIŠLJANJE | OSJETI SE ISPITUJU IZRAVNO KUŠANJEM (ŠEĆER, SOL) | |||
MJESEC | a)
Vizualno kao poticaj |
b) Likovni i kompozicijski elementi kao poticaj | c) Ne-vizualno kao izvor motiva | a) Likovno područje | b) Likovno-tehnička sredstva i likovne tehnike | c) Likovni problemi | 1. METODE RADA | 2. NAČIN RADA | 3. PRIPOMENE ZA REALIZACIJU |
RAZRED: 2.-DRUGI |
1.
NASTAVNA JEDINICA
|
2.
METODIČKA REALIZACIJA
|
|||||||