PRVA
STRANICA NASTAVNE JEDINICE CRTAČKE JEDINICE SLIKARSKE JEDINICE GRAFIČKE JEDINICE KIPARSKE JEDINICE DIZAJN METODIKA |
IZVEDBENI PROGRAM VIZUALNO-LIKOVNOG
ODGOJA I Iz knjige "Vizualno
- likovni odgoj i obrazovanje", Nada Grgurić, Marijan Jakubin |
||||||||
1. razred 2. razred 3. razred | |||||||||
RAZRED: 4.(četvrti) |
1.
NASTAVNA JEDINICA
|
2.
METODIČKA REALIZACIJA
|
|||||||
MJESEC
|
a)
Vizualno kao poticaj |
b) Likovni i kompozicijski elementi kao poticaj | c) Ne-vizualno kao izvor motiva | a) Likovno područje | b) Likovno-tehnička sredstva i likovne tehnike | c) Likovni problemi | 1. METODE RADA | 2. NAČIN RADA | 3. PRIPOMENE ZA REALIZACIJU |
R |
ŠTO RADE MOJI RODITELJI | RISANJE I SLIKANJE | AKVAREL
+ FLOMASTER (KOMBINIRA- NA TEHNIKA) |
CRTA, BOJA, KARAKTERIZACIJA, TEKSTURA | RAZGOVOR, KOMBINIRANJE | PO SJEĆANJU | KROZ LIKOVNI IZRAZ OSVIJESTITI VRIJEDNOST RODITELJSKOG RADA | ||
GROZD,
KESTEN, PREPOLO - VLJEN, ORAH |
SLIKANJE | GVAŠ | PROŠIRENJE TONSKE SKALE, SLIKARSKA STRUKTURA I TEKSTURA | ANALITIČKO PROMATRANJE, VARIRANJE, KOMBINIRANJE | - PO PROMATRANJU | POVEĆATI MOTIV | |||
KOMPOZICIJA STRUKTURNIH CRTA | RISANJE | TUŠ-DRVCE | KONTRAST I RITAM STRUKTURNIH CRTA | LIKOVNI SCENARIJ, VARIRANJE, GRAĐENJE | IZMIŠLJANJE | IGRA CRTAMA KOJE GRADE LIK | |||
VEDUTA, POGLED NA MJESTO, GRAD, ULICU | RISANJE | LAVIRANI TUŠ - KIST | PROSTOR NA PLOHI, AKROMATSKA TONSKA SKALA, RITAM U PROSTORU | ANALITIČKO PROMATRANJE, DEMONSTRACIJA, RAZGOVOR, VARIRANJE | - PO PROMATRANJU, PO SJEĆANJU, NAKON PROMATRANJA | UPOZORITI NA VELIKE TONSKE MOGUĆNOSTI TEHNIKE LAVIRANOG TUŠA | |||
L |
DETALJ ARHITEKTURE (PORTAL, PROZOR, TORANJ, ROZETA ITD.) | SLIKANJE | KOLAŽ I CRTEŽ KISTOM (KOMBINIRA- NA TEHNIKA) | PLOHA, TEKSTURA | ANALITIČKO
PROMATRANJE, DEMONSTRACIJA, KOMBINIRANJE |
- PO PROMATRANJU | DETALJ ARHITEKTURE POVEĆATI PREKO CIJELOG FORMATA | ||
LJUBAV | SLIKANJE | AKVAREL | EMOTIVNI DOŽIVLJAJ IZRAZITI BOJOM PO SLOBODNOM IZBORU | RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE, IZMIŠLJANJE | LIKOVNE PROBLEME OSVIJESTITI GOTOVIM DIJELOM | |||
KOMPOZICIJA, MIRNI I RAZIGRANI OBLICI, KONTRAST POVRŠINA | MODELI-
RANJE |
GLINA ILI GLINAMOL | KOMPOZICIJA DINAMIČNIH I STATIČNIH OBLIKA U PROSTORU, GLATKE I HRAPAVE POVRŠINE | LIKOVNI SCENARIJ, GRAĐENJE, KOMBINIRANJE | IZMIŠLJANJE | KOMPOZICIJE GEOMETRIJSKIM I SLOBODNIM OBLICIMA | |||
KROŠNJA DRVETA U JESEN | SLIKANJE | TEMPERA | KOMPLEMENTARNI KONTRAST I RITAM BOJA |
ANALITIČKO PROMATRANJE, RAZGOVOR, VARIRANJE |
NAKON PROMATRANJA ILI PO PROMATRANJU | KADAR KROŠNJE DRVETA NASLIKATI PREKO CIJELOG FORMATA | |||
S |
PERNATE ŽIVOTINJE | MODELI-
RANJE |
GLINA | RITAM I KONTRAST VOLUMENA U PROSTORU, KARAKTERIZACIJA VOLUMENA, TEKSTURA | ANALITIČKO PROMATRANJE, DEMONSTRACIJA, KOMBINIRANJE | - PO PROMATRANJU, PO SJEĆANJU, NAKON PROMATRANJA | IZMODELIRATI PERNATU ŽIVOTINJU I GREBANJEM, UBADANJEM I IZVLAČENJEM IZRAZITI TEKSTURU | ||
TUGA | SLIKANJE | LAVIRANI TUŠ - KIST | EMOTIVNI DOŽIVLJAJ IZRAZITI OBLICIMA I AKROMATSKIM TONOVIMA | RAZGOVOR, RAD S TEKSTOM, KOMBINIRANJE | ZAMIŠLJANJE, IZMIŠLJANJE | MOTIVACIJU VEZATI UZ DAN MRTVIH - LIKOVNI JEZIK I EMOCIJE OSVIJESTITI NA LIKOVNOM DJELU | |||
VJETAR U KROŠNJAMA | RISANJE | TUŠ - KIST | KRETANJE LINIJA U ISTOM SMJERU, KONTRAST LINIJA | RAZGOVOR, VARIRANJE | - PO PROMATRANJU | KADAR KROŠNJE | |||
OPTIČKA RAVNOTEŽA BOJA | SLIKANJE | TEMPERA | KONTRAST KVANTITETE BOJA, ISTRAŽIVANJE SLIKARSKOG RUKOPISA | RAZGOVOR, DEMONSTRACIJA, GRAĐENJE, KOMBINIRANJE | ZAMIŠLJANJE | U ISTRAŽIVANJU SLIKARSKOG RUKOPISA UPOTRIJEBITI POTEZ, PLOHU, MRLJU | |||
P |
BOŽIĆNI MOTIV (A) | DIZAJN,
MODELI- RANJE |
ALUMINIJSKA FOLIJA - KEMIJSKA OLOVKA | RELJEFNI CRTEŽ, KONTRAST UDUBLJENO - IZBOČENO, RAZNOVRSNE CRTE | RAZGOVOR, RAD S TEKSTOM, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | IZRADITI ČESTITKU ZA BOŽIĆ NA ALUMINIJSKOJ FOLIJI | ||
BOŽIĆNI MOTIV (B) | SLIKANJE | TUŠ - KIST ILI TUŠ - SPUŽVICA | OBOGAĆIVANJE RELJEFA TONSKIM VRIJEDNOSTIMA, PATINIRANJE | RAZGOVOR, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | NASTAVAK RADA NA RELJEFNOJ ČESTITKI, PATINIRANJE I LIJEPLJENJE FOLIJE NA ČESTITKU | |||
RITAM LIKOVA I OBLIKA U PROSTORU | MODELI-
RANJE I GRAĐENJE |
PAPIR - PLASTIKA | PROSTORNA KOMPOZICIJA LIKOVA I OBLIKA | RAZGOVOR, DEMONSTRACIJA, GRAĐENJE, KOMBINIRANJE | IZMIŠLJANJE | IZRADITI MOBILE KAO BOŽIĆNE I NOVOGODIŠNJE UKRASNE PROSTORNE KOMPOZICIJE | |||
BLAGDAN
BOŽIĆA I ZIMSKI PRAZNICI
|
|||||||||
S
I J E Č A NJ |
RADOST BOŽIĆA I NOVE GODINE | SLIKANJE | TEMPERA | SIMBOLIKA BOJA, RADOST IZRAZITI BOJOM, MRLJOM, POTEZOM | RAZGOVOR, RAD S TEKSTOM, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | IZRAZITI EMOCIJU - LIKOVNI JEZIK I EMOCIJE OSVIJESTITI NA LIKOVNOM PRODUKTU | ||
OBLACI, VJETAR, SNIJEG, KIŠA (A) | SLIKANJE | TEMPERA | AKROMATSKI TONOVI, TEKSTURA CRTOM I TOČKOM, PRAVAC RITMIČKOG KRETANJA | RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | PO SJEĆANJU I ZAMIŠLJANJU | NASLIKATI OBLAKE - CRTAMA I TOČKAMA ISPUNITI POVRŠINU OBLAKA | |||
V |
OBLACI, VJETAR, SNIJEG, KIŠA (B) | SLIKANJE | TEMPERA | REDEFINICIJA AKROMATSKIH TONOVA U KOLORISTIČKI IZRAZ | RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | IZMIŠLJANJE | NASLIKATI OBLAKE I POVRŠINE KOLORISTIČKIM ODNOSIMA | ||
LINIJSKI ISTANJENA MASA | MODELI-
RANJE |
ŽICA | RITAM LINIJA U PROSTORU | RAZGOVOR, DEMONSTRACIJA, GRAĐENJE, VARIRANJE | IZMIŠLJANJE | RAZVIJANJE LINIJE U PROSTORU, STVARANJE I TRAŽENJE MAŠTOVITIH OBLIKA | |||
MASKA (ŽIVOTINJE, KLAUN) | MODELI-
RANJE I GRAĐENJE |
PAPIR-PLASTIKA, KAŠITANJE | KARAKTERIZACIJA VOLUMENA, KONTRAST IZBOČENO - UDUBLJENO, PROBUŠENO | RAZGOVOR, DEMONSTRACIJA, KOMBINIRANJE | ZAMIŠLJANJE | NA MODEL OD GLINE ILI NA BALON KAŠIRATI NOVINSKI PAPIR I OSLIKATI TEMPEROM | |||
EKOLOGIJA - ZAŠTITA PRIRODE | DIZAJN | FOTOMONTA- ŽA |
STILIZACIJA, ZNAK, BOJA, PLOHA, TEKST, SIMBOLIKA, KOMPOZICIJA | USMENO IZLAGANJE, RAZGOVOR, DEMONSTRACIJA, KOMBINIRANJE | IZMIŠLJANJE | IZRADITI PLAKAT ZA ZAŠTITU PRIRODE, PAZITI NA UOČLJIVOST I ČITKOST PORUKE | |||
O |
KISELO, GORKO, SLATKO | PO IZBORU UČENIKA | PO IZBORU UČENIKA | SLOBODNI IZBOR LIKOVNIH PROBLEMA | DEMONSTRACIJA, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE, IZMIŠLJANJE | IZRAZITI OSJET, LIKOVNI JEZIK I EMOCIJE OSVIJESTITI INDIVIDUALNO NA LIKOVNOM PRODUKTU | ||
REKOMPOZICI- |
SLIKANJE | KOLAŽ | REKOMPOZICIJA OBLIKA I LIKOVA, DODAVANJE, ODUZIMANJE | RAD S TEKSTOM (Z. BALOG: ŠTO SE OD VODE PRAVI), RAZLAGANJE, GRAĐENJE | ZAMIŠLJANJE | LIKOVE-OBLIKE IZ ČASOPISA RAZREZATI I OD DJELOVA STVORITI NOVE OBLIKE | |||
STAKLENE BOCE, ČAŠE, VAZE | SLIKANJE | AKVAREL | RITAM
LIKOVA, TRANSPARENTNO- ST, PREKLAPANJE |
ANALITIČKO PROMATRANJE, DEMONSTRACIJA, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE | NAKON PROMATRANJA, ZAMIŠLJANJE | SLOŽITI KOMPOZICIJU TAKO DE SE LIKOVI DJELOMIČNO PREKLAPAJU | |||
OPROŠTE- NJE GRIJEHA |
SLIKANJE I RISANJE | AKVAREL I TUŠ - KIST | OSJEĆAJ GRIJEHA I OPROŠTENJE IZRAZITI KONTRASTOM BOJA, LIKOVA, CRTA | RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE, IZMIŠLJANJE | IZRAZITI UNUTARNJU EKSPRESIJU, LIKOVNI JEZIK OSVIJESTITI NA LIKOVNOM PRODUKTU | |||
T
R A V A NJ |
MOTIVI VELIKOG TJEDNA (ISUSOV ULAZAK U JERUZALEM, KRIŽNI PUT, POSLJEDNJA VEČERA, USKRSNUĆE) | SLIKANJE I RISANJE | PO IZBORU UČENIKA | KADROVI U NIZU (STRIP) | RAD S TEKSTOM, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE | ZAMIŠLJANJE | U KORELACIJI S VJERONAUKOM BIBLIJSKI SADRŽAJ AKTUALIZIRATI | ||
USKRSNI
BLAGDANI
|
|||||||||
RADOST USKRSA | SLIKANJE | TEMPERA | KOLORISTIČKI IZRAZ USKRSNE RADOSTI | RAZGOVOR, RAD S TEKSTOM, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | LIKOVNI JEZIK I EMOCIJE OSVIJESTITI NA LIKOVNOM PRODUKTU | |||
ZVONIMIROVA LAĐA | SLIKANJE | KOBINIRANO GVAŠ I TUŠ-KIST | TONOVI BOJE, PLOHA, LINIJA, DETALJI | RAZGOVOR, RAD S TEKSTOM, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | ILUSTRIRATI TEKST IZ ČITANKE "ZVONIMIROVA LAĐA" ILI SLIČNI | |||
S |
PTICA MIRA, GOLUB, GRANČICA (A) | GRAFIKA | KARTONSKI TISAK | STILIZACIJA LIKA, KONTRAST CRNO-BIJELO,GRAFIKA, TISAK | ANALITIČKO PROMATRANJE, DEMONSTRACIJA, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE | - PO PROMATRANJU, ZAMIŠLJANJE | UPOZNATI S TEHNIKOM, IZRADITI MATRICU | ||
PTICA MIRA, GOLUB, GRANČICA (B) | GRAFIKA | KARTONSKI TISAK | OTISKIVANJE S MATRICE | DEMONSTRACIJA, RAZGOVOR | NAKON PROMATRANJA | IZVRŠITI OTISKIVANJE, UPOZNATI S GRAFIČKIM LISTOM I NUMERIRANJEM GRAFIKE | |||
PROPORCIJE PLOHA | DIZAJN | PAPIR-PLASTIKA | OBLIK I FINKCIJA | ANALITIČKO PROMATRANJE, GRAĐENJE | NAKON PROMATRANJA, IZMIŠLJANJE | IZRADITI MREŽU KUTIJE (AMBALAŽE) ZA MLIJEKO ILI KEKSE (KORELACIJA S GEOMETRIJOM) | |||
LIK, BOJA | DIZAJN | KOLAŽ | KOMPOZICIJA BOJA, LIKOVA, SLOVA - ESTETIKA PROIZVODA | ANALITIČKO PROMATRANJE, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE | NAKON PROMATRANJA, IZMIŠLJANJE | MREŽU DEKORIRATI I SASTAVITI OBLIK AMBALAŽE | |||
L
I P A NJ |
PJESMA IZ ČITANKE (ŠEVINA JUTARNJA PJESMA) | SLIKANJE | TEMPERA | RITAM I KONTRAST BOJA | RAZGOVOR, RAD S TEKSTOM, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | DOŽIVLJAJ RITMA PJESME I OSJEĆAJA RADOSTI I ZABRINUTOSTI IZRAZITI BOJOM | ||
MAŠTOVITI OBLIK | MODELI-
RANJE |
GLINA | KOMPOZICIJA U PROSTORU DODAVANJEM I ODUZIMANJEM, RITAM I KONTRAST OBLIKA | USMENO IZLAGANJE, RAZGOVOR, KOMBINIRANJE, VARIRANJE | ZAMIŠLJANJE | UPOTRIJEBITI GLINU, ISTRAŽIVATI RAZNE OBLIKE I MEĐUSOBNO IH SPAJATI | |||
JA U OGLEDALU | SLIKANJE | TEMPERA | KOLORISTIČKA MODULACIJA - KONTRAST TOPLO-HLADNO | ANALITIČKO PROMATRANJE, VARIRANJE | PROMATRANJE, ZAMIŠLJANJE | LICE IZRAZITI TOPLO-HLADNIM KONTRASTOM | |||
MJESEC | a)
Vizualno kao poticaj |
b) Likovni i kompozicijski elementi kao poticaj | c) Ne-vizualno kao izvor motiva | a) Likovno područje | b) Likovno-tehnička sredstva i likovne tehnike | c) Likovni problemi | 1. METODE RADA | 2. NAČIN RADA | 3. PRIPOMENE ZA REALIZACIJU |
RAZRED: 4.(četvrti) |
1.
NASTAVNA JEDINICA
|
2.
METODIČKA REALIZACIJA
|
|||||||