|
Metodika likovne kulture, 1. semestar | ||||
Koncepti predavanja sa Mirosoft Power Point dokumentima | |||||
1. |
Uvod | ||||
veličina:
0,02 Mb |
|||||
2. |
Artikulacija nastavnog sata | ||||
Oblikovanje
nastavnog sata |
|||||
|
3. |
Nastavna jedinica | |||
veličina: 0,4 M |
Načela
u vizualno-likovnom odgoju i obrazovanju: |
||||
|
4. |
Metode rada | |||
veličina: 0,9 Mb |
Načini
rada |
||||
5. |
Makro i mikro programiranje | ||||
veličina:
0,1 Mb |
Okvirni
program (makro program) Izvedbeni program (mikro program) |
||||
6. |
Analiza i vrednovanje likovnog procesa i produkata | ||||
veličina: 0,01 M
|
1.
pitanja ostvarenosti zadatka 2. pitanja načina korištenja materijala (tehnike) - rukopis 3. pitanja kreativnosti: - različitosti, - sličnosti ("prepisivanje" i šablone, stereotipi) - likovnost - emotivni dojam - samoanaliza |
||||
7. |
Razvoj likovnog izražavanja i stvaranja u djece (1) | ||||
veličina: 0,5 M
|
-
Procesi sazrijevanja 1. Faza izražavanja
primarnim simbolima(“Faza šaranja”): 1, 2 i 3. godina |
||||
8. |
Razvoj likovnog izražavanja i stvaranja u djece (2) | ||||
veličina: 1,2 M
|
2.
Faza dječjeg realizma: a) Faza izražavanja složenim simbolima (faza sheme): 4 - 6 godina Dijelovi tvore cjelinu. Simboli su komunikacija sa sobom. Uz vizualnu reprezentaciju, dodaju se simboli nevizualnih obilježje (žurba, skakanje, zvukovi...). Transparentnost, rasklopljeni prostor.Bojom se još uvijek crta, bez lokalne boje. Čovjek dobiva tijelo, ruke i noge, a kosa označava spol; udovi dobivaju debljinu.Iza pete godine profil. Osnovni pokreti. Predimenzioniranje važnijih dijelova. Sheme. |
||||
9. |
Razvoj likovnog izražavanja i stvaranja u djece (3) | ||||
veličina: 1,2 Mb
|
3.
Faza dječjeg realizma: b) Faza intelektualnog realizma 4. Faza vizualnog
ili optičkog realizma: 11 – 14 godina |
||||
10. | Kreativnost (stvaralaštvo) | ||||
Razlike
između darovitosti, talenta i kreativnosti (stvaralaštva). |
|||||
11. | Opažaj | ||||
veličina: 0,8 Mb |
Što čini opažaj? Što vidimo, kako gledamo, kako sagledavamo? Kamo gledamo? Nesvjesno odabiremo veću senzaciju. Strategija promatranja: fiksacije i defiksacije; sagledavanje: detalj, cjelina, kontekst. Nepovjerenje u čula: optičke varke, deformacije, projekcije. Opažanje odnosa, kompozicije i strukture. Opažanje jedinstva (rimovanje). Pojednostavljivanje, sličnost, usporedba. Apstrahiranje (poopćivanje, generalizacija)- preduvjet za mišljenje. Vizualno mišljenje - figurativni opažaj, likovno mišljenje - apstrahiranje (znak odstupa od predloška). | ||||
12. | Poticaj vizualni jezik | ||||
Likovni i kompozicijski elementi kao motiv i poticaj. | |||||
13. | Struktura jezika i strukturalna korelacija | ||||
Ferdinand de Saussure i strukturalizam. Jezik: paradigme+sintagme. Govor kao praktična upotreba jezika. Medij kao posrednik između jezika i govora. Znak: označitelj+označenik. Razdvajanje označitelja i označenika. Međupredmetno povezivanje na razini sintagme (zajednička gramatika) a ne na razini paradigme. Očigledno (površno) ili neočigledno (dubinski, strukturalno)? Štetnost tematske korelacije. | |||||
14. | Ispunjavanje pripreme | ||||
Donijeti praznu pripremu na predavanje. Od nastavne teme potrebno je načiniti nastavnu jedinicu. | |||||
15. | Podjela potpisa | ||||