Pomoć i uputstva za upotrebu     Nastavna jedinica
 PRVA STRANICA     

Sažetak:

 

    Načela u vizualno-likovnom odgoju i obrazovanju: a) Primjerenost sadržaja i metode, b) Aktivni odnos prema okolini, c) Primjena stečenih iskustava u toku likovnih aktivnosti, c) Igra kao metoda i stav, d)Sloboda od uzora, e)Prožimanje intrizičnog i ekstrizičnog cilja, f) Individualzacija
  Nastavnu jedinicu čine:
1. Motiv: a) vizualni b) nevizualni c) likovni i kompozicijski elementi kao poticaj
2. Likovni problemi
3. Likovno područje i
4. Likovno tehnička sredstva i likovne tehnike
  Vrste motiva:
a) vizualni: sve što se može vidjeti očima – mrtva priroda, stvarne i zamišljene pojave i događaji - figurativni prikaz
b) nevizualni: ono što se ne vidi očima već drugim osjetilima – osjetilni podražaji – zvukovi (glazba, pjev ptica...), mirisi, dodiri, okusi, emocije (sreća, strah...), laž – istina, smijeh itd. - apstraktni prikaz
c) likovni i kompozicijski elementi kao poticaj (ili vizualni jezik kao poticaj): vizualni jezik: likovni elementi ili počela (točka, crta, boja, ploha...) i kompozicijska načela (kontrast, ritam, ravnoteža...) – crte po toku, ritam boja, simetrija likova, igra osnovnih boja, kompozicija ploha... - apstraktni prikaz
  Kombinirano: “Kiklop i Odisej” – ljudi i sl. (vizualno), dolazi nam kroz priču tj. uho (nevizualno)
2. Likovni problemi (Kako radimo?) : vizualni jezik i pojmovi (odnos počela i načela, potezi, mrlje itd.). To su “pravila igre”.
3. Likovno područje : crtanje, slikanje, grafika, modeliranje i građenje, dizajn.
4. Likovno tehnička sredstva i likovne tehnike (Čime radimo?) : materijal – olovka, tempera, gvaš, monotipija itd.

   

 

  Pitanja:
 
   

Koja su načela u vizualno-likovnom odgoju i obrazovanju?
Što čini nastavnu jedinicu?
Koje su vrste motiva? Objasni.
Što su likovni problemi?
Što su likovna područja?
Što su likovno tehnička sredstva i tehnike?