Sažetak:
|
|
Načela u vizualno-likovnom odgoju i obrazovanju: a) Primjerenost
sadržaja i metode, b) Aktivni odnos prema okolini, c) Primjena stečenih
iskustava u toku likovnih aktivnosti, c) Igra kao metoda i stav, d)Sloboda
od uzora, e)Prožimanje intrizičnog i ekstrizičnog cilja, f) Individualzacija
Nastavnu jedinicu čine:
1. Motiv: a) vizualnib) nevizualnic) likovni i kompozicijski elementi
kao poticaj
2. Likovni problemi
3. Likovno područje i
4. Likovno tehnička sredstva i likovne tehnike
Vrste motiva:
a) vizualni: sve što se može vidjeti očima – mrtva priroda, stvarne
i zamišljene pojave i događaji - figurativni prikaz
b) nevizualni: ono što se ne vidi očima već drugim osjetilima
– osjetilni podražaji – zvukovi (glazba, pjev ptica...), mirisi, dodiri,
okusi, emocije (sreća, strah...), laž – istina, smijeh itd. - apstraktni
prikaz
c) likovni i kompozicijski elementi kao poticaj (ili vizualni
jezik kao poticaj): vizualni jezik: likovni elementi ili počela
(točka, crta, boja, ploha...) i kompozicijska načela (kontrast, ritam,
ravnoteža...) – crte po toku, ritam boja, simetrija likova, igra osnovnih
boja, kompozicija ploha... - apstraktni prikaz
Kombinirano: “Kiklop i Odisej” – ljudi i sl. (vizualno),
dolazi nam kroz priču tj. uho (nevizualno)
2. Likovni problemi (Kako radimo?) :vizualni jezik i pojmovi
(odnos počela i načela,potezi, mrlje itd.). To su “pravila igre”.
3. Likovno područje : crtanje, slikanje, grafika, modeliranje
i građenje, dizajn.
4. Likovno tehnička sredstva i likovne tehnike (Čime radimo?)
:materijal – olovka, tempera, gvaš, monotipija itd.
|