Pomoć i uputstva za upotrebu   Analiza i vrednovanje likovnog procesa i produkata
 PRVA STRANICA     

Sažetak:

 

    Zadnjih pet minuta sata s djecom provodimo analizu i vrednovanje njihovih radova tako da moderiramo (usmjeravamo) razgovor ka njihovom osvještavanju obavljenog procesa i boljeg viđenja predočenog. Osnovno je načelo pri tome usporedno gledanje dvaju ili više radova; po čemu su ova dva rada slična, po čemu su različita. Pitanja kojima moderiramo razgovor možemo grupirati na ovaj način:
1. pitanja ostvarenosti zadatka
2. pitanja načina korištenja materijala (tehnike)
  - rukopis
3. pitanja kreativnosti:
  - različitosti,
  - sličnosti ("prepisivanje" i šablone, stereotipi)
  - likovnost
  - emotivni dojam
  - samoanaliza
S obzirom na kratkoću vremena koje nam je na raspolaganju, ponekad je dovoljno postaviti samo tri pitanja, iz svake grupe po jedno. Na primjer:
1.  Što smo danas radili i kako? (O: slikali smo igru osnovnih boja)
     Koje su osnovne boje? (O: plava, crvena, žuta). U slučaju neispunjavanja likovnog problema konstatiramo (ne grubo) neispunjavanje zadatka.
2.  Kakva je razlika u upotrebi tempere na ova dva rada? (O: na jednom je u temperi bilo puno vode, na drugom je kist bio skoro suh, malo vode)
3.  Po čemu su različita ova dva rada? (O: na jednom ima puno plave boje a malo ostalih, na drugom ima svih boja jednako i još puno točaka kojih nema na prvom).
    Ima li sličnih radova? U slučajevima "prepisivanja" i šablona naglašavamo njihovu neprihvatljivost; slabija ocjena (trojka) će ozbiljiti kritiku. Nagrađujemo (peticama) originalnost i trud. Preporučljiva prosječna ocjena je vrlo dobar.
   U analizi ćemo pogledati i reprodukciju i usporediti ju s dječjim radovima pitanjima: što je različito? (motiv, tehnika, rukopis...); a što je isto? (likovni elementi, tj. problemi). Uz osnovne boje, npr., prikazujemo sliku P. Mondriana.

   

 

  Pitanja:
 
   

Koja metodička je svrha analize?
Na koji način postižemo da djeca analiziraju radove?
Kako grupiramo (ciljamo) pitanja kako bismo u kratko vrijeme zahvatili što veće područje analize?
Što motiviramo i nagrađujemo a što osuđujemo na dječjim radovima?