Sažetak:
|
|
Zadnjih pet minuta sata s djecom provodimo analizu i vrednovanje njihovih
radova tako da moderiramo (usmjeravamo) razgovor ka njihovom osvještavanju
obavljenog procesa i boljeg viđenja predočenog. Osnovno je načelo
pri tome usporedno gledanje dvaju ili više radova; po čemu su ova dva
rada slična, po čemu su različita. Pitanja kojima moderiramo razgovor
možemo grupirati na ovaj način:
1. pitanja ostvarenosti zadatka
2. pitanja načina korištenja materijala (tehnike)
- rukopis
3. pitanja kreativnosti:
- različitosti,
- sličnosti ("prepisivanje" i šablone, stereotipi)
- likovnost
- emotivni dojam
- samoanaliza
S obzirom na kratkoću vremena koje nam je na raspolaganju, ponekad je
dovoljno postaviti samo tri pitanja, iz svake grupe po jedno. Na primjer:
1. Što smo danas radili i kako? (O: slikali smo igru osnovnih
boja)
Koje su osnovne boje? (O: plava, crvena,
žuta). U slučaju neispunjavanja likovnog problema konstatiramo (ne grubo)
neispunjavanje zadatka.
2. Kakva je razlika u upotrebi tempere na ova dva rada? (O:
na jednom je u temperi bilo puno vode, na drugom je kist bio skoro suh,
malo vode)
3. Po čemu su različita ova dva rada? (O: na jednom ima puno plave
boje a malo ostalih, na drugom ima svih boja jednako i još puno točaka
kojih nema na prvom).
Ima li sličnih radova? U slučajevima "prepisivanja"
i šablona naglašavamo njihovu neprihvatljivost;
slabija ocjena (trojka) će ozbiljiti kritiku. Nagrađujemo (peticama)
originalnost i trud. Preporučljiva prosječna ocjena je vrlo dobar.
U analizi ćemo pogledati i reprodukciju i usporediti
ju s dječjim radovima pitanjima: što je različito? (motiv, tehnika,
rukopis...); a što je isto? (likovni elementi, tj. problemi). Uz osnovne
boje, npr., prikazujemo sliku P. Mondriana.
|