PRVA STRANICA | Crtačke nastavne jedinice 2 |
CRTAČKE NASTAVNE JEDINICE 1 | |
Nastavna
jedinica:
motiv: ČIPKA tehnika: flomaster likovni problem: strukturna crta razred: 1. |
Artikulacija
nastavnog sata: Verbalno
ponavljamo način upotrebe flomastera; linije su jednako debele bez obzira
na pritisak, biramo samo crnu boju, poslije rada potrebno ga je začepiti
zbog hlapljenja. Govorimo o strukturalnoj liniji: uspoređujemo ju s
vjeveričjim repom, ježevim bodljama i ribarskom mrežom, linije grade
oblik iznutra dodavanjem oblika jednog do drugog (iglu do igle ježa,
dlaku do dlake rep, kvadratić do kvadratića mrežu. Zatim pokazujemo
djeci čipku (po mogućnosti Pašku) i gledamo od kakvih je ona dijelova
sagrađena, a kakav joj je vanjski oblik. Najavljujemo
zadatak: svatko crta svoju vlastitu čipku gradeći je iznutra
prema van (a ne obrnuto, od obrisne linije unutra). Na kraju gledamo
i uspoređujemo čipke.
|
dječji radovi | Hrvoje
Šercar: "Riba sa zlatnim nogama", 1993. |
Nastavna
jedinica:
motiv: ČEŠERI tehnika: olovka likovni problem: ton razred: 2. |
Artikulacija
nastavnog sata
Demonstriramo držanje i način rada olovkom, položenost i pritisak za dobivanje tonova. Podijelimo djeci češere, po dva na svaku klupu, dva učenika crtaju po dva češera: jedan s morskog bora okrugao, i jedan s planinske smreke, duguljast. Uputimo djecu da pogledaju češere, dodirnu i omirišu. Razgovaramo o razlici, o građi, strukturi, bojama i tonovima; o detaljima i oštećenjima. Možemo djecu podsjetiti da su to ožiljci života tog češera, njegove krhotine i pukotine treba poštovati. Osim toga, možemo li zamisliti kako bi taj češer doživio jedan mrav? Posebno je važno i uputstvo da češere na papiru nacrtaju jako velike. Djeca zatim sama crtaju po promatranju, a na kraju sata gotove crteže analiziramo. |
dječji radovi | Hans
Holbein ml.: "Portret nepoznatog gospodina", oko 1530. |
Nastavna
jedinica:
motiv: TENISICA tehnika: ugljen + bijela kreda likovni problem: crno-bijeli kontrast, ton razred: 4. |
Artikulacija
nastavnog sata
Pokazujemo kombiniranje ugljena i bijele krede na pak-papiru. Djecu smještamo u grupe (oko pet učenika po grupi) oko tenisica; svaka grupa okružuje jednu tenisicu od njih ukupno četiri. Pokazujemo na ploču fotografije različitih cipela i razgovaramo o njihovim oblicima i različitostima. Koji su dijelovi cipele? Kakvi sve mogu biti? Zatim ih usmjeravamo na proučavanje tenisice pred njima; koje su njene osobine? Djeca zatim počinju sa crtanjem. Na kraju sata sve radove gledamo na ploči i razgovaramo o njima. |
dječji radovi |
Leonardo
da Vinci: "Glava žene sa sklopljenim očima", oko 1490. g. |
PRVA STRANICA | NASTAVNE JEDINICE | KIPARSKE JEDINICE | SLIKARSKE JEDINICE | GRAFIČKE JEDINICE | DIZAJN | |
TEKSTOVI | LITERATURA | DIDAKTIČKI MATERIJAL | LIKOVNI ELEMENTI | PJESME | PRIČE | METODIKA |