PRVA STRANICA Pomoć i uputstva za upotrebu Crtačke nastavne jedinice 2
 CRTAČKE NASTAVNE JEDINICE 1  
 
Nastavna jedinica:
motiv:
ČIPKA

tehnika: flomaster

likovni problem: strukturna crta

razred: 1.

Artikulacija nastavnog sata: Verbalno ponavljamo način upotrebe flomastera; linije su jednako debele bez obzira na pritisak, biramo samo crnu boju, poslije rada potrebno ga je začepiti zbog hlapljenja. Govorimo o strukturalnoj liniji: uspoređujemo ju s vjeveričjim repom, ježevim bodljama i ribarskom mrežom, linije grade oblik iznutra dodavanjem oblika jednog do drugog (iglu do igle ježa, dlaku do dlake rep, kvadratić do kvadratića mrežu. Zatim pokazujemo djeci čipku (po mogućnosti Pašku) i gledamo od kakvih je ona dijelova sagrađena, a kakav joj je vanjski oblik. Najavljujemo zadatak: svatko crta svoju vlastitu čipku gradeći je iznutra prema van (a ne obrnuto, od obrisne linije unutra). Na kraju gledamo i uspoređujemo čipke.
Dječji radovi dječji radovi Pritisnuti za uvećanje. Gradivni materijal likova - ribe i grada - ljuske i kamenje- strukturalno je zgusnut na crtežu. Pojedine crne plohe (oči ribe, prozori kuća) djeluju kao uvećane ćelije crteža i dodaju ritam kompoziciji.Hrvoje Šercar:
"Riba sa zlatnim nogama",
1993.

 

Nastavna jedinica:
motiv:
ČEŠERI

tehnika: olovka

likovni problem: ton

razred: 2.

Artikulacija nastavnog sata
Demonstriramo držanje i način rada olovkom, položenost i pritisak za dobivanje tonova. Podijelimo djeci češere, po dva na svaku klupu, dva učenika crtaju po dva češera: jedan s morskog bora okrugao, i jedan s planinske smreke, duguljast. Uputimo djecu da pogledaju češere, dodirnu i omirišu. Razgovaramo o razlici, o građi, strukturi, bojama i tonovima; o detaljima i oštećenjima. Možemo djecu podsjetiti da su to ožiljci života tog češera, njegove krhotine i pukotine treba poštovati. Osim toga, možemo li zamisliti kako bi taj češer doživio jedan mrav? Posebno je važno i uputstvo da češere na papiru nacrtaju jako velike. Djeca zatim sama crtaju po promatranju, a na kraju sata gotove crteže analiziramo.
Dječji radovidječji radovi Pritisnuti za uvećanje. Uočiti kvalitetu linija po toku i karakteru na odjeći, i strukturalnih linija na bradi, te raspon gustine i svjetline linija, kao i plohe na kapi i dijelu odjeće. Hans Holbein ml.:
 "Portret nepoznatog gospodina",
 oko 1530.

 

Nastavna jedinica:
motiv:
TENISICA

tehnika: ugljen + bijela kreda

likovni problem: crno-bijeli kontrast, ton

razred: 4.

Artikulacija nastavnog sata
Pokazujemo kombiniranje ugljena i bijele krede na pak-papiru. Djecu smještamo u grupe (oko pet učenika po grupi) oko tenisica; svaka grupa okružuje jednu tenisicu od njih ukupno četiri. Pokazujemo na ploču fotografije različitih cipela i razgovaramo o njihovim oblicima i različitostima. Koji su dijelovi cipele? Kakvi sve mogu biti? Zatim ih usmjeravamo na proučavanje tenisice pred njima; koje su njene osobine? Djeca zatim počinju sa crtanjem. Na kraju sata sve radove gledamo na ploči i razgovaramo o njima.
dječji
radovi
Leonardo da Vinci:
"Glava žene sa sklopljenim očima",
oko 1490. g.

 

 

PRVA STRANICA NASTAVNE JEDINICE KIPARSKE JEDINICE SLIKARSKE JEDINICE GRAFIČKE JEDINICE DIZAJN
TEKSTOVI LITERATURA DIDAKTIČKI MATERIJAL LIKOVNI ELEMENTI PJESME PRIČE METODIKA