Stranice za studente
Metodika likovne kulture 2
 
Primjer grafičke i pismene analize likovnog djela
 
   
grafička analiza
 

Kada nacrtamo kvadrat uz lijevu stranicu formata, prepolovimo ga vertikalom i nacrtamo malu dijagonalu, spuštanje dijagonale na bazu formata pokazat će format slike - auron, zlatni pravokutnik. Desna vertikala kvadrata nacrtanog uz lijevi rub slike poklapat će se s desnim rubom središnje građevine i obratno - kvadrat nacrtan uz desni rub formata ima lijevu stranicu koja se poklapa s lijevim rubom središnje građevine.
Slika je komponirana simetrično; središnja je građevina na vertikalnoj polovini slike, naslikana je sa zrcalnim trijemovima, a na jednakoj udaljenosti od nje nalaze se dvije jednake građevine uz lijevi i desni rub slike. Grupe ljudi u prednjem planu su simetrično razmaknute od dvaju središnjih likova, a na samoj polovini smješten je ključ oko kojeg je postavljena ikonološka priča. Kristova leđa oslonjena su o lijevi kvadrat, a leđa Sv. Petra o desni. Razmak između unutarnjih stranica dvaju rubnih građevina jednak je visini slike što čini vizualni kvadrat koji pokazujemo upisanom kružnicom.
Visina slike na ekranu iznosi 15,5cm, što pomnoženo s 0,618 iznosi 9,579cm. 15,5-9,5=6, a to je podjela prema zlatnom rezu mjereno odozgor. Na toj se visini nalaze vodoravni zidići bočnih zgrada. Što je još važnije, ta visina presječena sa polovinom formata nalazi se u središtu ulaznih vrata središnje građevine, a to je točka nedogleda (očište, izbježišna točka) prema kojoj putuju sve linije nacrtane na podu trga na kojem se događaj odigrava.
Slika je naslikana tonskom modelacijom kojom slikar dočarava sjene (izor svjetlosti je s lijeve strane slike). Granice ploha su oštre, planovi jasno razgraničeni. Prisutna je geometrijska pespektiva (s već opisanim očištem na sjecištu vertikalne polovine i horizontalnog zlatnog reza), te atmosferska perspektiva - krajolik u pozadini je zamućen i plavičast zbog mnogo slojeva zraka (atmosfere). Boje su prigušene, nema naglašenih kolorističkih kontrasta. Ujednačenost boja je naglašena degradacijom boje, oduzimanjem intenziteta dodavanjem sive što stvara svečanu i otmjenu atmosferu slike. Smirenost, kojoj pridonosi i simetrično komponiranje, ne mogu narušiti niti živahni likovi u pozadini.


Nositelj kolegija
mr. Miroslav Huzjak, doc.
e-mail: miroslav.huzjak@ufzg.hr
soba: 23
adresa:
Učiteljski fakultet
Sveučilišta u Zagrebu
Savska c. 77, 10000 Zagreb
 
Literatura:
  Obvezna:
1.
Damjanov, J. (1991): Vizualni jezik i likovna umjetnost, Školska knjiga
2.
Grgurić N. - Jakubin, M. (1996): Vizualno-likovni odgoj i obrazovanje, Educa
3. Huzjak, M. (2008): Učimo gledati 1-4 priručnik za nastavnike, Školska knjiga
 + bilješke s predavanja
  Izborna:

1. Belamarić, D. (1987): Dijete i oblik, Školska knjiga
2. Ivančević, R. (1997): Likovni govor, Profil, Zgb.
3. Winner, E. (2005): Darovita djeca, Ostvarenje, Lekenik
Diplomske radnje
Prazna priprema
Tablica mikroprogam
Mikroprogramiranje
Kalendar događanja
Pojmovi vizualnog jezika
Kazalo pojmova
Test iz likovne kulture
Test metodika likovne kulture
Česta ispitna pitanja
O autoru
Kontakt
FORUM
Planiranje
Tekstovi 1
Tekstovi 2
Metodika 1 predavanjaMetodika 2 predavanjaMetodika 3 predavanja
Predavanja .ppt