PRVA STRANICA | Slikarske nastavne jedinice 4 |
SLIKARSKE NASTAVNE JEDINICE 1, 2, 3 | |
Nastavna
jedinica: motiv: Čitanje kompozicije tehnika: kolaž likovni problem: čitanje kompozicije razred: 3. dječji radovi: |
Spominjemo
riječ "kompozicija". Što je zajedničko muzičkoj, željezničkoj
i slikarskoj kopoziciji? Raspored i smještaj elemenata, gdje je što i
koliko čega ima. 1. Stavljamo reprodukciju na ploču. Promatramo i razgovaramo: što prvo uočavamo na reprodukciji? Zatim, gdje je taj oblik smješten po horizontali i vertikali - na polovici, trećini, četvrtini? To crtamo pojednostavljeno na ploči, pa tako tražimo i sve ostale elemente koji nam se čine najvažnijima; zanemarujemo detalje, prikazujemo samo osnovne dijelove slike. 2. Dodajemo nove reprodukcije iz različitih vremenskih razdoblja, a učenici jedan po jedan (uz pomoć ostalih) na ploči skiciraju kompoziciju. 3. Pokazujemo reprodukciju P. Mondriana ili I. Picelja i pitamo kako bismo ju mogli pojednostaviti - učenici komentiraju da je to već gotovo. 4. Sada svatko dobiva papir: na lijevoj strani je crno-bijela fotokopija reprodukcije; desno učenici prvo olovkom pa kolažom rekonstruiraju pojednostavljene oblike bez detalja i interpretiraju kompoziciju. Uz sebe imaju i kolor reprodukciju kako bi mogli odrediti boju plohe, također aproksimativno. Moguće je načiniti primjer analize (rastavljanja, suprotno od sinteze) razrezivanjem fotokopije škarama na najvažnije sastojke. Lijevo: Ivan Picelj: "Kompozicija", 1953. |
PRVA STRANICA | NASTAVNE JEDINICE | CRTAČKE JEDINICE | KIPARSKE JEDINICE | GRAFIČKE JEDINICE | DIZAJN | |
TEKSTOVI | LITERATURA | DIDAKTIČKI MATERIJAL | LIKOVNI ELEMENTI | PJESME | PRICE | METODIKA |