PRVA STRANICA Slikarske nastavne jedinice 4
 SLIKARSKE NASTAVNE JEDINICE  12,  3  
   
   
Nastavna jedinica:
motiv:
Čitanje kompozicije

tehnika: kolaž

likovni problem: čitanje kompozicije

razred: 3.         dječji radovi:

Spominjemo riječ "kompozicija". Što je zajedničko muzičkoj, željezničkoj i slikarskoj kopoziciji? Raspored i smještaj elemenata, gdje je što i koliko čega ima.
1. Stavljamo reprodukciju na ploču. Promatramo i razgovaramo: što prvo uočavamo na reprodukciji? Zatim, gdje je taj oblik smješten po horizontali i vertikali - na polovici, trećini, četvrtini? To crtamo pojednostavljeno na ploči, pa tako tražimo i sve ostale elemente koji nam se čine najvažnijima; zanemarujemo detalje, prikazujemo samo osnovne dijelove slike.
2. Dodajemo nove reprodukcije iz različitih vremenskih razdoblja, a učenici jedan po jedan (uz pomoć ostalih) na ploči skiciraju kompoziciju.
3. Pokazujemo reprodukciju P. Mondriana ili I. Picelja i pitamo kako bismo ju mogli pojednostaviti - učenici komentiraju da je to već gotovo.
4. Sada svatko dobiva papir: na lijevoj strani je crno-bijela fotokopija reprodukcije; desno učenici prvo olovkom pa kolažom rekonstruiraju pojednostavljene oblike bez detalja i interpretiraju kompoziciju. Uz sebe imaju i kolor reprodukciju kako bi mogli odrediti boju plohe, također aproksimativno.
Moguće je načiniti primjer analize (rastavljanja, suprotno od sinteze) razrezivanjem fotokopije škarama na najvažnije sastojke.
Lijevo: Ivan Picelj: "Kompozicija", 1953.

PRVA STRANICA NASTAVNE JEDINICE CRTAČKE JEDINICE KIPARSKE JEDINICE GRAFIČKE JEDINICE DIZAJN
TEKSTOVI LITERATURA DIDAKTIČKI MATERIJAL LIKOVNI ELEMENTI PJESME PRICE METODIKA