PRVA STRANICA | Čovjek izvana |
NASTAVNE JEDINICE | |
Radionica "Duga" | čovjek iznutra - čovjek i priroda - čovjek i društvo |
|
|
2. |
1.
Razgovor o licima: po licima prepoznajemo raspoloženja. Opiši namršteno lice i nasmiješeno lice. 2. Opisivanje partnera: dva učenika sjedaju jedan nasuprot drugog; jedan opisuje drugog, ostali gledaju i slušaju. Zatim opisanoga pitamo kako se osjećao dok su ga promatrali i je li svjestan što je radio licem (učenici najčešće rade grimase onim dijelom lica koje se trenutno opisuje). Učenik priznaje da mu je neugodno dok ga promatraju i donekle zna da je od nelagode radio grimase. Pri obrnutom opisivanju i gledanju opisani dobiva uputu da sjedne na rub stolice i u sebi broji tempo disanja (obično do pet uzdah, do pet zadrži zrak i opet izdah na pet), te da svu pažnju usmjeri na to. Grimase i krivljenje lica se smanjuje, upućujemo djecu da tu tehniku primjenjuju u svim nelagodnim situacijama. 3. Pokazivanje reprodukcija, upute o upotrebi olovke: Na reprodukcijama iz različitih razdoblja pokazujemo različite likovna rješanja. Svaki učenik dobiva po dvije olovke, 2H i 6B. Demonstriramo tvrdoću i tamnoću olovaka, sjenčanje polegnutom olovkom (nikako ne prstima) i kažemo da crtež započnu tvrđom olovkom a tek kasnije dodaju meku. Napokon, kao dio zadatka tražimo da na crtežu pokažu raspon olovke: barem jednu liniju najsvijetliju moguću, barem jednu najtamniju odnosno najjači mogući pritisak. 4. Sjedanje u parovima nasuprotno i rad: Djeca se promatraju: glava je ovalnog, jajastog oblika, nos je na sredini lica, vrh uha je u visini obrva, dno uha u visini nosa. Pojmovi: poprsje, profil, en face (kao faca, lice), ton. |
3. |
1. Ponavljamo
vježbu opisivanja partnera, s podsjećanjem na disanje.
Lijevo: "Glava žene", Salona, 1. st. |
4. |
1. Učenici
sjede u parovima, promatraju se i izvode trbušno disanja. Nema opisivanja,
samo promatranje u tišini. Pojmovi: modulacija, tople i hladne boje, valer. |
5.
|
|
6.
|
|
23.
|
|