PRVA STRANICA Pomoć i uputstva za upotrebu   Čovjek iznutra
 NASTAVNE JEDINICE     
Radionica "Duga"   čovjek izvana    -    čovjek i priroda    -    čovjek i društvo
 

1.
naziv: "Moj znak"
tehnika: crni flomaster

Dječji radovi

  Ovo je prva u nizu radionica i smišljena je radi što boljeg upoznavanja grupe - učenika između sebe i voditelja s učenicima.
1. Učenici su podjeljeni u parove. Razgovaraju jedan s drugim tako da tri minute govore o sebi, a zatim tri minute slušaju svog partnera. Po isteku vremena svaki učenik predstavlja onog drugog pokušavajući se sjetiti što više detalja koji su mu rečeni.
Osim vježbanja koncentriranog slušanja, u ovoj vježbi treba inzistirati da se o sebi govori pune tri minute - tako se učenici prisiljavaju da o sebi počnu sveobuhvatnije razmišljati.
2. Igra "vjetar puše". U ovoj igri svi sjede na stolicama osim jednog koji stoji i za kojeg nema stolice (i voditelji učestvuju u ovoj igri). Onaj koji stoji izgovara: "Vjetar puše za sve koji.." i dodaje neku osobinu: ...imaju traperice, nose naočale, sviraju klavir, imaju psa, znaju engleski, znaju klizati, imaju kompjuter, imaju brata, vole pizzu..." Tada ustaju svi na koje se odnosi ta osobina i mijenjaju mjesta. Onaj koji ostaje stajati zadaje novi zadatak.
3. Prelazimo na crtanje osobnog znaka.
Učenici dobivaju male papire (A5 formata) i crni flomaster. Upućuje ih se da narišu posve osoban, vlastiti znak. Taj znak nije viđen nigdje drugdje i ne odnosi se na ništa drugo ili nikog drugog osim njega samog. Mogu biti upotrebljena i slova, ali primarno crtež.
Kada su svi znakovi gotovi postavljaju se na ploču. Tada učenici razgovaraju o jednom po jednom znaku, ali ne o svojem! Kaže se koji je čiji znak, te se njegov smisao pokušava rekonstruirati na osnovu upoznavanja s početka sata. Tek na kraju svaki učenik objašnjava svoj znak.
 

16.
naziv: "Mirisi"
tehnika: gvaš

 

   
 

17.
naziv: "Smijeh i plač"
tehnika: tempere