|
|
"Portret",
pastel |
  |
|
Pokazujemo
djeci gornje reprodukcije i razgovaramo: u čemu se razlikuju ova dva portreta?
Lijevi je osjenčan tonovima, tamnijim i svjetlijim bojama. Desna slika
nema tonova, sve boje su jednakog intenziteta, jednake jarkosti; ali svejedno
je jasno da svjetlo na lice pada zdesna, jer je desno žuta boja svjetlijeg
valera, a na lijevoj strani lica je ljubičasta boja. |
Lijevo:
portret grofa Draškovića
Desno: Marino Tartaglia, "Autoportret", 1917. |
|
|
Primjeri
moduliranja i tonskog slikanja |
|
Djeca
rade u parovima; prvo bijelom pastelom, a zatim svim bojama osim crne
i smeđe. |
 |
|
Dječji
radovi pokazuju razumijevanje pojma modulacije. Jasno je određen smjer
izvora svjetlosti - na lijevoj slici svjetlo dolazi slijeva. Pozadina
je prepuštena slobodnom izboru učenika; može biti jednobojna ili višebojna.
Važno je s učenicima osvjestiti zakonitost šarenila koje vide na reprodukcijama
i koje sami koriste. |
 |
|
Usprkos
lošoj vidljivosti na ovoj fotografiji možemo vidjeti svu raznolikost koju
su djeca primijenila unutar zadanih okvira na likovima i pozadinama. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|