Nastavna
jedinica:
motiv: vizualni, GLAVE PJEVAJU
likovni problem: proporcije
lica, prostor
i masa
likovno područje: modeliranje
likovna tehnika: glina
razred: 2., 3. ili 4.
Napomena: ova jedinica se koristi
za razbijanja šablonskog
dječjeg prikaza "smješka" na licu.
|
|
Artikulacija
nastavnog sata:
Zaštitimo stolove podlagačima
ili folijama. Djeci demonstriramo mogućnosti rada sa glinamolom. Zatim
zamolimo nekoliko (dvoje, npr.) učenika da otpjevaju
neku pjesmicu, a ostale
učenike upozorimo da promatraju njihova usta i izraze njihovih lica.
Razgovor o obliku očiju i drugih dijelova lica prema pojedinim samoglasnicima,
pa zatražimo od pojedinih učenika da ih glasno
uzvikuju; ponovno promatranje ostalih učenika i
razgovor. Najavljujemo
zadatak: izrađujemo glavu koja pjeva pazeći na crte
lica; naglašavamo da mora biti upotrebljena cijela količina glinamola
koji su dobili (barem pola pakiranja) zbog veličine i detalja. Djeca
pristupaju poslu. Na kraju sata podijelimo svakom učeniku komad kartona
na koji će postaviti svoju glavu; spajamo 3-4 klupe i stavljamo glave
na izložbu. Analiza:
Ovdje imamo jedan zbor.
Po čemu znamo da ove glave pjevaju? Opisujemo oblike glava i crte lica.
|
Dječji
radovi: pritisnuti za uvećanje

|
|
Pri
analizi povodimo se za proporcionalnim odnosima: kako su percipirani,
a kako prikazani? Možemo li po položaju usta pogoditi koji samoglasnik
glava izgovara?
Inzistiramo na rotaciji svake skulpture i njenom sagledavanju sa svih
strana. Što se sve vidi sprijeda, što iz profila, a što straga? |
Uzvikivanje samoglasnika
|
|
|
Uočimo
različita rješenja: pogledajmo uho prednje skulpture, što je u uhu. Isti
rad ima i zanimljivu kosu - pročelav je. Desni rad prikazuje žensku glavu
koja ima kosu skupljenu u rep - taj rep olakšava stabilnost glavi dok
stoji na svom vratu.
Pogledajmo i ostale dijelove lica - noseve, nosnice, obrve, zjenice, čak
i usnice. Opišimo površinu: na licu, na kosi. |
Zaštita stolova i
modeliranje glava
|