Cjeline:
1. Točka i crta
2. Ploha
3. Boja
4. Površina
5. Masa i prostor
Jedna
cjelina traje otprilike jedan mjesec. Tako pet cjelina traju jedno
polugodište, nakon čega se ponavljaju u drugom polugodištu.
Područja:
Oblikovanje na plohi - crtanje
Oblikovanje na plohi - slikanje
Oblikovanje na plohi - grafika
Oblikovanje u prostoru - modeliranje i građenje
Primijenjeno oblikovanje - dizajn (može se raditi na bilo koji od
predhodnih načina)
|
Teme:
Naziv "Teme" je skraćen od "Nastavne teme" i nikako
ga ne treba pobrkati s likovnim (ili muzičkim) temama odnosno poticajima
(primjerice drvo, sreća i sl.).
Program propisuje
15 tema koje su razvrstane po cjelinama i područjima. Od svake teme
nastavnik sam
treba načiniti
dvije (ili više) nastane jedinice. Nastavne jedinice, dakle, nisu propisane
okvirnim programom, već pripadaju individualnom mikroprogramiranju.
Ako od 15 nastavnih tema načinimo po dvije nastavne jedinice, onda je
to ukupno 30 nastavnih sati. To je ujedno i 30 nastavnih tjedana, od
35 koliko ih školska godina ukupno ima. Za preostalih pet se predpostavlja
da će biti potrošeni na uvode, zaključivanje, praznike i drugo.
Pojmovi u nazivu teme upućeni su nastavniku (npr. strukturne crte).
Ključni pojmovi upućeni su učeniku (npr. građenje crtama).
|
Ključni
pojmovi:
U ključnim pojmovima često se nalaze pojmovi koji jedni druge isključuju.
Primjerice, u trećem razredu pojavljuje se tonsko slikanje (modelacija)
i kolorističko slikanje (modulacija). Dakako da je to nemoguće izvesti
na jednom likovnom radu, već se od te nastavne teme stvaraju dvije nastavne
jedinice: jedna koja se bavi modelacijom i druga koja se bavi modulacijom;
to su likovni problemi. Motive svaki nastavnik sebi smišlja sam.
Obrazovna postignuća:
I ona se odnose na nastavne teme, a ne na nastavne jedinice. Za jedinicu
ih treba rastaviti na stjecanje znanja, sposobnosti i odgojne zadatke
(materijalni, funkcionalni i afektivni). To je razlika prije i poslije
učenja.
|