E-learning za nastavnike: mikroprogramiranje i artikulacija nastavnog sata
Poglavlje 1: Struktura okvirnog programa  2/5

Cjeline:

1. Točka i crta
2. Ploha
3. Boja
4. Površina
5. Masa i prostor
Jedna cjelina traje otprilike jedan mjesec. Tako pet cjelina traju jedno polugodište, nakon čega se ponavljaju u drugom polugodištu.

Područja:
Oblikovanje na plohi - crtanje
Oblikovanje na plohi - slikanje
Oblikovanje na plohi - grafika
Oblikovanje u prostoru - modeliranje i građenje
Primijenjeno oblikovanje - dizajn (može se raditi na bilo koji od predhodnih načina)

Teme:
Naziv "Teme" je skraćen od "Nastavne teme" i nikako ga ne treba pobrkati s likovnim (ili muzičkim) temama odnosno poticajima (primjerice drvo, sreća i sl.).

Program propisuje 15 tema koje su razvrstane po cjelinama i područjima. Od svake teme nastavnik sam treba načiniti dvije (ili više) nastane jedinice. Nastavne jedinice, dakle, nisu propisane okvirnim programom, već pripadaju individualnom mikroprogramiranju.
Ako od 15 nastavnih tema načinimo po dvije nastavne jedinice, onda je to ukupno 30 nastavnih sati. To je ujedno i 30 nastavnih tjedana, od 35 koliko ih školska godina ukupno ima. Za preostalih pet se predpostavlja da će biti potrošeni na uvode, zaključivanje, praznike i drugo.
Pojmovi u nazivu teme upućeni su nastavniku (npr. strukturne crte). Ključni pojmovi upućeni su učeniku (npr. građenje crtama).

Ključni pojmovi:
U ključnim pojmovima često se nalaze pojmovi koji jedni druge isključuju. Primjerice, u trećem razredu pojavljuje se tonsko slikanje (modelacija) i kolorističko slikanje (modulacija). Dakako da je to nemoguće izvesti na jednom likovnom radu, već se od te nastavne teme stvaraju dvije nastavne jedinice: jedna koja se bavi modelacijom i druga koja se bavi modulacijom; to su likovni problemi. Motive svaki nastavnik sebi smišlja sam.
Obrazovna postignuća:
I ona se odnose na nastavne teme, a ne na nastavne jedinice. Za jedinicu ih treba rastaviti na stjecanje znanja, sposobnosti i odgojne zadatke (materijalni, funkcionalni i afektivni). To je razlika prije i poslije učenja.

natrag  
    dalje

 

Rječnik stručnih pojmova

Poglavlja:

1.Struktura okvirnog programa

2. Ispunjavanje pripreme

3. Artikulacija nastavnog sata

4. Analiza i vrednovanje dječjih radova