Likovna kultura | |||||||||||||||||||||
boja
1 |
Marino
Tartaglia:
Autoportret, 1917. |
Vermeer Van Delft:
Djevojka s bisernom naušnicom, 1665. |
|||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||
Opišimo
još jednom boje na ovim slikama:
|
|||||||||||||||||||||
Tartaglia:
po vrsti vidimo žutu, narančastu, crvenu,
ljubičastu, bijelu i crnu boju (osnovne, izvedene i neboje). Boje nemaju
tonove. Po čistoći
su jarke, intentivne. Prisutan je komplementarni
par žuta - ljubičasta. Upotrebljen je toplo
- hladni kontrast među bojama. Boje su modulirane
- hladne su tamo gdje je sjena a tople tamo gdje je svjetlost.
|
Vermeer: po vrsti vidimo plavu, narančastu, bijelu i crnu boju (osnovnu, izvedenu i neboje). Boje imaju tonove u mekanim prijelazima (tonska modelacija) kojima stvaraju privid svjetla, sjene i zaobljenog lica. Mnogo je smeđeg tona. Po čistoći su boje zagasite. Upotrebljen je svjetlo - tamni kontrast među bojama, posebno među crnom i bijelom na ovratniku, očima i naušnici. | ||||||||||||||||||||
Početak Na kviz! |