Pritisnuti slike za uvećanje | |||
Pogledajmo različitost oblika dječjih zmajeva. Nema tipiziranog prikaza zmaja sa šišmiševim krilima. Iznenađuje ovaj zmaj koji veoma podsjeća na tradicionalne kineske zmajeve sa zmijolikim tijelom i malim krilima i nogama. Na istom radu uočavamo da je lik zmaja kompozicijski pobjegao ulijevo; dijete sliku uravnotežuje dodavanjem pećine na desnoj strani; zaključujući da to nije dovoljno dodaje i zeleni grm. | |||
Ovaj rad crnim linijama parcelira polja koja ispunja bojama, tako cijela slika ostavlja dojam vitraja, jer su sve plohe čvrsto obrubljene crnom. Posebno se itiče kristaličnost krila, i posve apstraktna glava, a i noge s linijskim prstima su neuobičajeno riješene. | |||
Za razliku od gornjeg, ovaj rad nema obrubljene plohe, osim istaknutih linija brada sa sniježnim pokrivačima. Interesantno je uočiti tragove na zemlji koje zmaj ostavlja. | |||
I ovaj zmaj ima parcelirane i obrubljene plohe, i pomalo konvencionalan oblik viđen u slikovnicama. Zanimljivo je svoren dojam magle i dima oko zmaja tako što je dijete bijelom bojom slabim pritiskom prešlo preko cijele slike. | |||
Ova dva rada načinjena su s istim poticajem, ali kombiniranom tehnikom akvarela i flomastera. Zmajevi su u pećini i obojani su naglašenom dominantnom jednom bojom. Dok je desni oštrih obrisa i ploha, na lijevom vidimo razlijevanje boje. Lijevi ima i komplementarnu crvenu boju na glavi, koja označava vatru u ustima. | |||
Na lijevom radu vertikalnog usmjerenja gledamo slikarsko građenje slike plohama, dok je nekoliko vidljivih linija u drugom planu. Vertikalnu kompoziciju naglašavaju ljubičasti potezi simetrično raspoređeni oko tijela zmaja (stabla sa zelenim krošnjama), a u centru slike simetralu čini vidljivom potez takodjer ljubičast i okomit na trbuhu zmaja. Simetriju i stabilnost zmaju daje i trokut plavih ploha smješten u dva stopala i donji dio trbuha. Kroz centar zmaja prolaze i žute plohe- glava, gornji dio leđa i donja, nama lijeva, noga. Asimetrija žutoj boji pojavljuje se u obliku žutog sunca i žute šape na lijevoj strani papira; ali protuteža se pojavljuje u vidu tamne dijagonale u gornjem desnom kutu slike, i crvenim nazubljenim krljuštima na leđima desno okrenutim; optički, njihova promjena ritma stvara optičku ravnotežu opterećenju lijeve strane. | |||
Natrag |