| |
|
|
Pritisnuti
slike za uvećanje |
| |
 |
|
Pogledajmo
različitost oblika dječjih zmajeva. Nema tipiziranog prikaza zmaja sa
šišmiševim krilima. Iznenađuje ovaj zmaj koji veoma podsjeća na tradicionalne
kineske zmajeve sa zmijolikim tijelom i malim krilima i nogama. Na istom
radu uočavamo da je lik zmaja kompozicijski pobjegao ulijevo; dijete sliku
uravnotežuje dodavanjem pećine na desnoj strani; zaključujući da to nije
dovoljno dodaje i zeleni grm. |
| |
 |
|
Ovaj
rad crnim linijama parcelira polja koja ispunja bojama, tako cijela slika
ostavlja dojam vitraja, jer su sve plohe čvrsto obrubljene crnom. Posebno
se itiče kristaličnost krila, i posve apstraktna glava, a i noge s linijskim
prstima su neuobičajeno riješene. |
| |
 |
|
Za
razliku od gornjeg, ovaj rad nema obrubljene plohe, osim istaknutih linija
brada sa sniježnim pokrivačima. Interesantno je uočiti tragove na zemlji
koje zmaj ostavlja. |
| |
 |
|
I
ovaj zmaj ima parcelirane i obrubljene plohe, i pomalo konvencionalan
oblik viđen u slikovnicama. Zanimljivo je svoren dojam magle i dima oko
zmaja tako što je dijete bijelom bojom slabim pritiskom prešlo preko cijele
slike. |
| |
 |
|
Ova
dva rada načinjena su s istim poticajem, ali kombiniranom tehnikom akvarela
i flomastera. Zmajevi su u pećini i obojani su naglašenom dominantnom
jednom bojom. Dok je desni oštrih obrisa i ploha, na lijevom vidimo razlijevanje
boje. Lijevi ima i komplementarnu crvenu boju na glavi, koja označava
vatru u ustima. |
| |
 |
|
Na lijevom radu vertikalnog usmjerenja gledamo slikarsko građenje slike
plohama, dok je nekoliko vidljivih linija u drugom planu. Vertikalnu kompoziciju
naglašavaju ljubičasti potezi simetrično raspoređeni oko tijela zmaja
(stabla sa zelenim krošnjama), a u centru slike simetralu čini vidljivom
potez takodjer ljubičast i okomit na trbuhu zmaja. Simetriju i stabilnost
zmaju daje i trokut plavih ploha smješten u dva stopala i donji dio trbuha.
Kroz centar zmaja prolaze i žute plohe- glava, gornji dio leđa i donja,
nama lijeva, noga. Asimetrija žutoj boji pojavljuje se u obliku žutog
sunca i žute šape na lijevoj strani papira; ali protuteža se pojavljuje
u vidu tamne dijagonale u gornjem desnom kutu slike, i crvenim nazubljenim
krljuštima na leđima desno okrenutim; optički, njihova promjena ritma
stvara optičku ravnotežu opterećenju lijeve strane. |
| |
|
|
|
| |
|
|
Natrag |