IZVEDBENI
PROGRAM
|
||
NAZIV STUDIJA: |
Integrirani
preddipl. i dipl. sveuč. učiteljski studij 903 i 835 |
|
SREDIŠNJICA/SREDIŠTE: |
Zagreb |
|
OSNOVNI PODACI |
||
NAZIV KOLEGIJA: |
Metodika likovne kulture 1 |
|
Nositelj: |
mr. Miroslav Huzjak, izvanredni profesor
|
|
IZVODITELJ/I: |
mr. Miroslav Huzjak, izvanredni profesor
|
|
SEMESTAR: |
6.
|
|
BROJ STUDENATA KOJI SLUŠAJU
KOLEGIJ: |
170 |
|
UKUPAN BROJ SATI U SEMESTRU |
||
NASTAVNI PLAN: | P-S-V 1-0-0 | |
PREDAVANJA: |
15 sati mr.
Miroslav Huzjak, izvanredni profesor, 15 sati
|
|
SEMINARI: |
0 sati |
|
VJEŽBE: |
0 sati |
|
ECTS: |
3 BODA |
|
PREDVIĐENE TEME |
||
TEME PREDAVANJA: |
1. Uvod 2. Artikulacija nastavnog sata, ciljevi i
zadaci nastave likovne kulture, načela rada 3. Nastavna jedinica: kako? (likovni
problem), što? (motiv), čime? (likovne tehnike, likovno područje), metode
rada, oblici rada, načini rada, 4. HNOS, nastavni plan, okvirni program,
izvedbeni program, mikroprogramiranje 5. Analiza i vrednovanje likovnog procesa i
produkata, ocjenjivanje, šablonski likovni radovi 6. Razvoj likovnog izražavanja i stvaranja u
djece 1: faza primarnih simbola 7. Razvoj likovnog izražavanja i stvaranja u
djece 2: faza složenih simbola |
8. Razvoj likovnog izražavanja i stvaranja u
djece 3: faze intelektualnog realizma i vizualnog realizma 9.
Darovitost, talent i kreativnost (E. Winner, I Taylor, J. P. Guilford) 10. Opažaj (percepcija): dostupne kategorije
(J. S. Bruner), shematski i doslovni opažaj (J. J. Gibson), fiksacije i
defiksacije, cjeloća, odgoj pažnje i opažaja 11. Likovni i kompozicijski elementi kao motiv
i poticaj 12. Saussureov strukturalizam i strukturalna korelacija. Jezik, govor,
medij, znak. Odnos teme i sadržaja. 13. Vizualno mišljenje 14.
Ispunjavanje pripreme za nastavu 15.
Podjela potpisa |
TEME SEMINARA I VJEŽBI: |
|
|
LITERATURA ZA ISPIT |
||
OBVEZNA: |
1.
Damjanov, J. (1991): „Vizualni jezik i likovna umjetnost“, Školska knjiga, Zgb.,
7.-80. str, 144.-219. str. (ukupno 73+75=148 str.) |
|
IZBORNA/PREPORUČENA: |
1. Bačić,
M. i Bačić J. (2004): „Likovna mišljenje“, Školska knjiga, Zgb., 137. str. 2.
Belamarić, D. (1987): „Dijete i oblik“, Školska knjiga, Zgb., 250 str. 3.
Ivančević, R. (1997): „Likovni govor“, Profil, Zgb., 9.-93. str, 135.-168.
str. (84+33=117) 4.
Winner, E. (2005): „Darovita djeca“, Ostvarenje, Lekenik, 248. str. |
|
NAČIN PROVJERE ZNANJA |
||
Obvezno prisustvovanje nastavi (opterećenje
15 sati = 0,5 ECTS boda). Ukupno
opterećenje studenta je 80 sati nastavnog i van nastavnog rada što iznosi 3
ECTS boda.
|
||
KONZULTACIJE |
||
BROJ SOBE: |
23 |
|
MJESTO ODRŽAVANJA |
||
NASTAVA: |
soba 13 |
|
SEMINARI I VJEŽBE: |
|
|
||
NAZIV STUDIJA: |
Integrirani
preddipl. i dipl. sveuč. učiteljski studij 903 i 835 |
|
SREDIŠNJICA/SREDIŠTE: |
Zagreb |
|
OSNOVNI PODACI |
||
NAZIV KOLEGIJA: |
Metodika likovne kulture 2
|
|
Nositelj: |
mr. Miroslav Huzjak, izvanredni profesor
|
|
IZVODITELJ/I: |
mr. Miroslav Huzjak, izvanredni profesor
Marijana Županić-Benić, asistent |
|
SEMESTAR: |
7.
|
|
BROJ STUDENATA KOJI SLUŠAJU
KOLEGIJ: |
170 |
|
UKUPAN BROJ SATI U SEMESTRU |
||
NASTAVNI PLAN: | P-S-V 1-0-2 | |
PREDAVANJA: |
15 sati mr.
Miroslav Huzjak, izvanredni profesor, 15 sati
|
|
SEMINARI: |
0 sati |
|
VJEŽBE: |
30 sati po
skupini (12 skupina) mr.
Miroslav Huzjak, izvanredni profesor 240 sati
Marijana Županić-Benić 60 sati |
|
ECTS: |
4 BODA |
|
PREDVIĐENE TEME |
||
TEME PREDAVANJA: |
1. Uvod 2. Metodički pristup analizi i kompoziciji 3. Metodički pristup točki i crti 4. Metodički pristup boji 1 5. Metodički pristup boji 2 6. Metodički pristup plohi 7. Metodički pristup površini 8. Metodički pristup prostoru i masi 9. Interdisciplinarnost i multimedija |
10. Metodički pristup ritmu, simetriji i
ornamentu 12. Metodički pristup kompoziciji i
konstelaciji 13. Metodički pristup ravnoteži i proporcijama 14. Šablone (klišeji, stereotipi) i kič 15. Metodički pristup pismu |
TEME SEMINARA: |
|
|
OPIS VJEŽBI: |
Svaki
student na vježbama u razredu treba izvesti jedno nastupno predavanje pred
cijelom skupinom. Odabrana nastavna jedinica mora odgovarati planu i programu
(PIP-u). Tijekom nastavnog semestra mora biti obrađena većina likovnih
pojmova (ključnih pojmova) koje propisuje PiP, te se moraju u nastavi proći
sva likovna područja: crtanje, slikanje, grafika, modeliranje i građenje i
dizajn, te odgovarajuće likovne tehnike. Studenti moraju s učenicima
proraditi sve vrste motive (vizualni, nevizualni, likovni i kompozicijski
elementi kao motiv i poticaj) i sve oblike rada, načine rada i metode rada.
Za nastupno predavanje student obvezno mora obaviti konzultacije s voditeljem
vježbi. Student
koji prisustvuje vježbama mora voditi bilješke za svaki nastavni sat, i u
bilješke uključiti primjer likovnog rada malih dimenzija (fotografije ili
svoj rad u odgovarajućoj tehnici). Svaki
student mora odraditi jedan individualni nastavni sat za koji se u
vježbaonici mora konzultirati s mentorom. Sat treba biti pripremljen u
suradnji s mentorom, a prema ključnim pojmovima PiP-a i usuglašen s
mikroprogramom škole. Sat mora biti izveden u jednom od likovnih područja
crtanja, slikanja, grafike, modeliranja i građenja ili dizajna, te sve
odgovarajućoj likovnoj tehnici. Studenti
u sklopu vježbi trebaju izraditi
izvedbeni program za jedan nastavni mjesec (četiri nastavne jedinice). |
|
LITERATURA ZA ISPIT |
||
OBVEZNA: |
1.
Damjanov, J. (1991): „Vizualni jezik i likovna umjetnost“, Školska knjiga,
Zgb., 7.-80. str, 144.-219. str. (ukupno 73+75=148 str.) |
|
IZBORNA/PREPORUČENA: |
1. Bačić,
M. i Bačić J. (2004): „Likovna mišljenje“, Školska knjiga, Zgb., 137. str. 2.
Belamarić, D. (1987): „Dijete i oblik“, Školska knjiga, Zgb., 250 str. 3.
Ivančević, R. (1997): „Likovni govor“, Profil, Zgb. , 9.-93. str, 135.-168.
str. (84+33=117) 4.
Winner, E. (2005): „Darovita djeca“, Ostvarenje, Lekenik, 248. str. |
|
NAČIN PROVJERE ZNANJA |
||
Predavanja: obvezno prisustvovanje
predavanjima (opterećenje 15 sati = 0,5 ECTS boda). Napisati seminar od četiri
stranice i predati ga u pismenom i digitalnom obliku (opterećenje 40 sati = 1,5
ECTS bod). Napisati analizu likovnog djela na dvije stranice i nacrtati grafičku analizu.
Vježbe: obvezno prisustvovanje vježbama
(opterećenje 30 sati = 1 ECTS bod). Održavanje jednog javnog i jednog
individualnog predavanja, konzultacije, priprema javnog i individualnog sata,
pisanje izvedbenog programa, vođenje bilješki s javnih predavanja
(opterećenje 30 sati = 1 ECTS bod). Ukupno
opterećenje studenta je 115 sati nastavnog i van nastavnog rada što iznosi 4
ECTS boda. |
||
KONZULTACIJE |
||
BROJ SOBE: |
23 |
|
MJESTO ODRŽAVANJA |
||
NASTAVA: |
soba 13 |
|
SEMINARI: |
|
|
VJEŽBE: |
1. O.š.
Tina Ujevića, Zagreb, Koturaška cesta 75 2. O.š.
Davorina Trstenjaka, Zagreb, Krčka 3
|
3. O.š
Kralja Tomislava, Zagreb, Nova cesta 92
4.
O.š. Izidor Kršnjavi |
TERMINI ISPITA |
||
TIJEKOM STUDIJSKE GODINE: |
|
|
DODATNE NAPOMENE |
||
|
IZVEDBENI
PROGRAM
|
||
NAZIV STUDIJA: |
Integrirani
preddipl. i dipl. sveuč. učiteljski studij 903 i 835 |
|
SREDIŠNJICA/SREDIŠTE: |
Zagreb |
|
OSNOVNI PODACI |
||
NAZIV KOLEGIJA: |
Metodika likovne kulture 3 |
|
Nositelj: |
mr. Miroslav Huzjak, izvanredni profesor
|
|
IZVODITELJ/I: |
mr. Miroslav Huzjak, izvanredni profesor
Marijana Županić-Benić, asistent |
|
SEMESTAR: |
8 |
|
BROJ STUDENATA KOJI SLUŠAJU
KOLEGIJ: |
170 |
|
UKUPAN BROJ SATI U SEMESTRU |
||
NASTAVNI PLAN: | P-S-V 1-0-2 | |
PREDAVANJA: |
15 sati mr. Miroslav
Huzjak, izvanredni profesor, 15 sati
|
|
SEMINARI: |
0 sati |
|
VJEŽBE: |
30 sati po
skupini (12 skupina)
mr.
Miroslav Huzjak, izvanredni profesor 240 sati
Marijana Županić-Benić 60 sati
|
|
ECTS: |
3 BODA |
|
PREDVIĐENE TEME |
||
TEME PREDAVANJA: |
1. Uvod 2. Perspektive 3. Teorije percepcije 1 - fiziologija opažaja 4. Teorije percepcije 2 - psihologija opažaja
(Arnheim, Gombrich) 5. Socijalna komunikacija: šablonski odgoj i
likovni preodgoj, socijalni scenariji (E. Berne) 6. Komunikacija slike i riječi,
interdisciplinarnost semiologije 7. Interpretacija formata: geometrija kompozicije 8. Strukturalna korelacija matematike i
glazbe |
9. Strukturalna korelacija umjetnosti i znanosti 10. Animirani film: slika, pokret, zvuk 11. Paralelna znanja, korelacija zajedničkih
sadržaja, Hesseova Igra staklenim perlama 12. Odnosi, harmonija 13. Jedinstvo različitih područja i jedinstvo
unutar samog umjetničkog djela 14. Suvremena umjetnost i obrazovanje 15.
Podjela potpisa |
TEME SEMINARA: |
|
|
OPIS VJEŽBI: |
Svaki
student na vježbama u razredu treba izvesti jedno nastupno predavanje pred
cijelom skupinom. Odabrana nastavna jedinica mora odgovarati planu i programu
(PIP-u). Tijekom nastavnog semestra mora biti obrađena većina likovnih
pojmova (ključnih pojmova) koje propisuje PiP, te se moraju u nastavi proći
sva likovna područja: crtanje, slikanje, grafika, modeliranje i građenje i
dizajn, te odgovarajuće likovne tehnike. Studenti moraju s učenicima
proraditi sve vrste motive (vizualni, nevizualni, likovni i kompozicijski
elementi kao motiv i poticaj) i sve oblike rada, načine rada i metode rada.
Za nastupno predavanje student obvezno mora obaviti konzultacije s voditeljem
vježbi. Student
koji prisustvuje vježbama mora voditi bilješke za svaki nastavni sat, i u
bilješke uključiti primjer likovnog rada malih dimenzija (fotografije ili
svoj rad u odgovarajućoj tehnici). Svaki student
mora odraditi jedan individualni nastavni sat za koji se u vježbaonici mora
konzultirati s mentorom. Sat treba biti pripremljen u suradnji s mentorom, a
prema ključnim pojmovima PiP-a i usuglašen s mikroprogramom škole. Sat mora
biti izveden u jednom od likovnih područja crtanja, slikanja, grafike, modeliranja
i građenja ili dizajna, te sve odgovarajućoj likovnoj tehnici. Studenti
u sklopu vježbi trebaju izraditi
izvedbeni program za jednu školsku godinu (jedan razred). Studenti će u sklopu vježbi voditi rasprave na temu:
životni scenariji (E. Berne), moda kao sustav znakova i upitnost osobnog
ukusa, komunikacijski modeli na relaciji
učenik-učitelj, dodatna i
dopunska nastava, poticanje različitosti ili poticanje stereotipnosti. |
|
LITERATURA ZA ISPIT |
||
OBVEZNA: |
1.
Damjanov, J. (1991): „Vizualni jezik i likovna umjetnost“, Školska knjiga,
Zgb., 7.-80. str, 144.-219. str. (ukupno 73+75=148 str.) 2. Grgurić,
N. i Jakubin, M. (1996): „Vizualno-likovni odgoj i obrazovanje“, Educa,
Zgb., 13.-143.str (ukupno 130 str.) |
|
IZBORNA/PREPORUČENA: |
1. Bačić,
M. i Bačić J. (2004): „Likovna mišljenje“, Školska knjiga, Zgb., 137. str. 2.
Belamarić, D. (1987): „Dijete i oblik“, Školska knjiga, Zgb., 250 str. 3.
Ivančević, R. (1997): „Likovni govor“, Profil, Zgb. , 9.-93. str, 135.-168.
str. (84+33=117 str.) 4.
Winner, E. (2005): „Darovita djeca“, Ostvarenje, Lekenik, 248. str. |
|
NAČIN PROVJERE ZNANJA |
||
Predavanja: obvezno prisustvovanje predavanjima
(opterećenje 15 sati = 0,5 ECTS boda) Vježbe: obvezno prisustvovanje vježbama
(opterećenje 15 sati = 0,5 ECTS boda). Pismeni ispit: pročitati i naučiti sadržaj 363 str. literature (opterećenje 30
sati = 1 ECTS bod)
Ukupno
opterećenje studenta je 90 sati nastavnog i van nastavnog rada što iznosi 3
ECTS boda. |
||
KONZULTACIJE |
||
BROJ SOBE: |
23 |
|
MJESTO ODRŽAVANJA |
||
NASTAVA: |
soba 13 |
|
VJEŽBE: |
1. O.š.
Tina Ujevića, Zagreb, Koturaška cesta 75 2. O.š.
Julija Klovića, Zagreb, Nova cesta 92 3. O.š.
Davorina Trstenjaka, Zagreb, Savska c. 77 |
4. O.š
Kralja Tomislava, Zagreb, Nova cesta 92 5. O.š.
Izidor Kršnjavi |
DODATNE NAPOMENE |
||
|