IZVEDBENI PROGRAM

NAZIV STUDIJA:

Integrirani preddipl. i dipl. sveuč. učiteljski studij 903 i 835

SREDIŠNJICA/SREDIŠTE:

Zagreb

OSNOVNI PODACI

NAZIV KOLEGIJA:

Istraživanje dječjeg likovnog stvaralaštva 1

Nositelj:

 mr. Miroslav Huzjak, docent

IZVODITELJ/I:

 mr. Miroslav Huzjak, docent

SEMESTAR:

9.

BROJ STUDENATA KOJI SLUŠAJU KOLEGIJ:

25

UKUPAN BROJ SATI U SEMESTRU

NASTAVNI PLAN: P-S-V  1-0-2

PREDAVANJA:

15 sati

SEMINARI:

0 sati

VJEŽBE:

30 sati

ECTS:

3 BODA

PREDVIĐENE TEME

TEME PREDAVANJA:

1. Uvod

2. Načini gledanja i istraživanja dječjih radova: psihološki, bihevioristički, razvojni i umjetnički pristup

3. Metode prikupljanja i analize podataka, vrste istraživanja

4. Nacrt istraživanja i prezentacija

5. Istraživanja razvoja prikaza ljudskog lika u dječjem crtežu 1

6. Istraživanja razvoja prikaza ljudskog lika u dječjem crtežu 2

7. Darovitost u psihologiji i praksi
8. Okružje: bihevioristička istraživanja stvaranja

 

9.  Psihodinamski pristup dječjem crtežu u terapiji

10. Art-terapija i psihoterapija, vođene fantazije

11. Bajke i mitovi kao arhetipski motivi u crtežu
12. Umjetnički (pojmovni) pristup dječjem crtežu

13. Grafičke analize u usporednim sustavima
14. Rad sa slabovidnima i metode motiviranja
15. Podjela potpisa

OPIS VJEŽBI:

Svaki student na vježbama u razredu treba izvesti jedno nastupno predavanje pred cijelom skupinom. Odabrana nastavna jedinica mora odgovarati planu i programu (PIP-u). Za javni sat student treba načiniti nacrt istraživanja. Konzultacije su obavezne.

Student koji prisustvuje vježbama mora voditi bilješke za svaki nastavni sat, i u bilješke uključiti primjer likovnog rada malih dimenzija (fotografije ili svoj rad u odgovarajućoj tehnici).

Svaki student mora odraditi jedan individualni nastavni sat za koji se u vježbaonici mora konzultirati s mentorom. Sat treba biti pripremljen u suradnji s mentorom, a prema ključnim pojmovima PiP-a i usuglašen s mikroprogramom škole.
Nakon održanog istraživanja u razredu student treba načiniti seminar u opsegu 5 - 10 stranica u kojem izvještava o rezultatima istraživanja.

OČEKIVANI ISHODI: Studenti će biti sposobni načiniti nacrt istraživanja dječjeg likovnog stvaralaštva te prezentirati rezultate u skladu sa znanstvenim konvencijama. Razvijat će sposobnost traženja, obrađivanja i analize informacija iz različitih izvora. Razvijat će osjetljivost za prepoznavanje znakovitih detalja u dječjim likovnim radovima. Razvijat će sposobnost motiviranja djece za što kvalitetniji likovni rad. Steći će znanje i razumijevanje o važnosti likovnog stvaralaštva za psihofizički dječji razvoj. Razvijat će sposobnost poznavanja i razvijanja vizualnog jezika, te sposobnost osmišljavanja likovnih aktivnosti. Razvijat će vještinu divergentnog i kreativnog mišljenja.

LITERATURA ZA ISPIT

OBVEZNA:

1. Belamarić, D. (1986). Dijete i oblik. Zagreb: Školska knjiga. 250 str.
2. Bognar, L., Matijević, M. (2002). Didaktika. Zagreb: Školska knjiga. 408 str.
3. De Zan, D. (1997). Psihodinamski pristup djeci i mladeži s teškoćama učenja. Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor. 69 str.

4. Winner, E. (2005). „Darovita djeca“. Lekenik: Ostvarenje. 248. str.

(ukupno 975 str.)

IZBORNA/PREPORUČENA:

1. Ayalon, O. (1995). Spasimo djecu. Zagreb: Školska knjiga. 159 str.
2. Cox, M. (1997). Drawings of People by the Under-5s. London: Falmer Press. 106 str.
3. Oaklander, V. (1996). Put do dječjeg srca: geštaltistički psihoterapijski pristup djeci. Zagreb: Školska knjiga. 343 str.
4. Luquet, G.-H. (2001). Children's Drawings. London: Free Association Books. 160 str.
(ukupno
768)

OBAVEZE STUDENTA I OBRAZLOŽENJE BODOVNE VRIJEDNOSTI PREDMETA:

1. redovitost na predavanjima (15 sati - 0,5 ECTS)
2. redovitost na vježbama (15 sati - 0,5)
3. javni i individualni sat, priprema, konzultacije, provođenje istraživanja  s nacrtom istraživanja, vođenje bilježaka vježbi (15 sati - 0,5 ECTS)
4. seminarski rad opsega 5 do 10 stranica o istraživanju, uz čitanje literature (45 sati - 1,5 ECTS)

Ukupno: 90 sati – 3 ECTS boda

KONZULTACIJE

TERMINI KONZULTACIJA:

 

BROJ SOBE:

23

MJESTO ODRŽAVANJA

NASTAVA:

220

VJEŽBE:

 O.š. Davorina Trstenjaka, Zagreb, Savska c. 77

 

NAPOMENA:  

Uvjet za slušanje kolegija je položen predmet Metodika likovne kulture 3.

 


 

   IZVEDBENI PROGRAM

NAZIV STUDIJA:

Integrirani preddipl. i dipl. sveuč. učiteljski studij 903 i 835

SREDIŠNJICA/SREDIŠTE:

Zagreb

OSNOVNI PODACI

NAZIV KOLEGIJA:

Istraživanje dječjeg likovnog stvaralaštva 2

Nositelj:

 mr. Miroslav Huzjak, docent

IZVODITELJ/I:

 mr. Miroslav Huzjak, docent

SEMESTAR:

10

BROJ STUDENATA KOJI SLUŠAJU KOLEGIJ:

25

UKUPAN BROJ SATI U SEMESTRU

NASTAVNI PLAN: P-S-V  1-0-2

PREDAVANJA:

15 sati

SEMINARI:

0 sati

VJEŽBE:

30 sati

ECTS:

3 BODA

PREDVIĐENE TEME

TEME PREDAVANJA:

1. Uvod

2. Vizualne upute za izradu Power Point prezentacije

3. Studentske prezentacije istraživanja

4. Studentske prezentacije istraživanja

5. Studentske prezentacije istraživanja

6. Studentske prezentacije istraživanja

7. Studentske prezentacije istraživanja

8. Studentske prezentacije istraživanja

9.  Studentske prezentacije istraživanja

10. Studentske prezentacije istraživanja

11. Studentske prezentacije istraživanja

12. Primjeri pristupa istraživanju djece

13. Primjeri pristupa istraživanju djece

14. Primjeri pristupa istraživanju djece

15. Podjela potpisa

OPIS VJEŽBI:

Svaki student na vježbama u razredu treba izvesti jedno nastupno predavanje pred cijelom skupinom. Odabrana nastavna jedinica mora odgovarati planu i programu (PIP-u). Za javni sat student treba načiniti nacrt istraživanja. Konzultacije su obavezne.

Student koji prisustvuje vježbama mora voditi bilješke za svaki nastavni sat, i u bilješke uključiti primjer likovnog rada malih dimenzija (fotografije ili svoj rad u odgovarajućoj tehnici).

Svaki student mora odraditi jedan individualni nastavni sat za koji se u vježbaonici mora konzultirati s mentorom. Sat treba biti pripremljen u suradnji s mentorom, a prema ključnim pojmovima PiP-a i usuglašen s mikroprogramom škole.
Nakon održanog istraživanja u razredu student treba načiniti seminar u opsegu 5 - 10 stranica u kojem izvještava o rezultatima istraživanja.

Student treba načiniti Power Point prezentaciju svoje istraživanja i prezentirati ju unutar 15 minuta ostalim studentima.

OČEKIVANI ISHODI: Studenti će biti sposobni načiniti nacrt istraživanja dječjeg likovnog stvaralaštva te prezentirati rezultate u skladu sa znanstvenim konvencijama. Steći će vještinu upotrebe informacijskih i komunikacijskih tehnologija u izvedbi prezentacija istraživanja. Razvijat će sposobnost traženja, obrađivanja i analize informacija iz različitih izvora. Razvijat će osjetljivost za prepoznavanje znakovitih detalja u dječjim likovnim radovima. Razvijat će sposobnost motiviranja djece za što kvalitetniji likovni rad. Steći će znanje i razumijevanje o važnosti likovnog stvaralaštva za psihofizički dječji razvoj. Razvijat će sposobnost poznavanja i razvijanja vizualnog jezika, te sposobnost osmišljavanja likovnih aktivnosti. Razvijat će vještinu divergentnog i kreativnog mišljenja.

OBAVEZE STUDENTA I OBRAZLOŽENJE BODOVNE VRIJEDNOSTI PREDMETA:

1. redovitost na predavanjima (15 sati - 0,5 ECTS)
2. redovitost na vježbama (15 sati - 0,5)
3. javni i individualni sat, priprema, konzultacije, provođenje istraživanja  s nacrtom istraživanja, vođenje bilježaka vježbi (15 sati - 0,5 ECTS)
4. seminarski rad opsega 5 do 10 stranica o istraživanju, uz čitanje literature (30 sati - 1 ECTS)
5. izrada i prezentacija svojeg istraživanja u Power Point prezentaciji (15 sati - 0,5 ECTS)

Ukupno: 90 sati – 3 ECTS boda

LITERATURA ZA ISPIT

OBVEZNA:

1. Belamarić, D. (1986). Dijete i oblik. Zagreb: Školska knjiga. 250 str.
2. Bognar, L., Matijević, M. (2002). Didaktika. Zagreb: Školska knjiga. 408 str.
3. De Zan, D. (1997). Psihodinamski pristup djeci i mladeži s teškoćama učenja. Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor. 69 str.

4. Winner, E. (2005). „Darovita djeca“. Lekenik: Ostvarenje. 248. str.

(ukupno 975 str.)

IZBORNA/PREPORUČENA:

1. Ayalon, O. (1995). Spasimo djecu. Zagreb: Školska knjiga. 159 str.
2. Cox, M. (1997). Drawings of People by the Under-5s. London: Falmer Press. 106 str.
3. Oaklander, V. (1996). Put do dječjeg srca: geštaltistički psihoterapijski pristup djeci. Zagreb: Školska knjiga. 343 str.
4. Luquet, G.-H. (2001). Children's Drawings. London: Free Association Books. 160 str.
(ukupno
768)

KONZULTACIJE

TERMINI KONZULTACIJA:

 

BROJ SOBE:

23

MJESTO ODRŽAVANJA

NASTAVA:

220

VJEŽBE:

O.š. Davorina Trstenjaka, Zagreb, Savska c. 77

DODATNE NAPOMENE

  Uvjet za slušanje kolegija je položen predmet Metodika likovne kulture 3.